buteljen
Medlem
Svar - nej det kan man inte! Definitivt rätt beslut!!Du ser ju själv!
…
Inte kan man leva hur mycket och länge som helst utan vin. Väl?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Svar - nej det kan man inte! Definitivt rätt beslut!!Du ser ju själv!
…
Inte kan man leva hur mycket och länge som helst utan vin. Väl?
Kvalificerar inte 2001 till barnarovsänden av drickfönstren?
Det där ger behövligt insikt, minst sagt!
Haha, vad sjukt. Jag lagade exakt samma mat här hos mej idag. Adderade även lite muskot i mina kalvfärsbullar.Visa bifogad bild 24486
2017 Fontodi Chianti Classico
Fruns makalösa kokkonst förgyller måndagen! Kalvfärsbullar, tomatsås, färsk basilika och rikligt med parmesan. Vet inte riktigt vad den innehåller men bl.a sardellcrème och zest av citron. Smaskens!
2017 Fontodi kan också konsten att förgylla jobbveckans första dag med bl.a. körsbär, plommon, fattoner och lite te.
Enkel mat & enkelt vin till enkel man en enkel måndag.
Tack för detta! Var nära på att plocka med mig denna -17 på en vinkväll nästa måndag. Då får man rota efter annat.2017 Didier Dagueneau Pouilly-Fumé Pur Sang, öppnade väldigt blygt. Så pass blygt att jag tog in ytterligare ett vin för att vänta in det. Det sjöng dock inte riktigt för oss under kvällen. Behöver mer tid. Där fanns en enorm kalkig mineralitet i vinet och ett härligt grepp i texturen. Massor med potential, men för tillfället väldigt tight.
Haha, så lägligt . Ja jag skulle absolut vänta några år.Tack för detta! Var nära på att plocka med mig denna -17 på en vinkväll nästa måndag. Då får man rota efter annat.
Det är ju fortfarande ur-enkelt; en av varje.Blir så galet inspirerad av allt som dricks på forumet att det blir alldeles rörigt och dimmigt i vinlistorna.
Hade tänkt mig en god italienare på fredag och en mogen Bdx till söndagsmiddagen.
Men, nu vet jag inte längre…
Priorat? Mencia? Chile? Portugal? Australien?
…valet var ju enkelt alldeles nyss…
"Gilla" på noten, "ogilla" på prisutvecklingen.Återbesök efter fyra år:
https://www.finewines.se/threads/id...ar-och-diskussioner.2030/page-592#post-120366
Visa bifogad bild 24492
2015 Kai Müller (Zum goldenen Ring) Pilgersberg Pinot Noir: Flaska 267/500 den här gången. Här har det hänt grejer! Fräsch doft med smultron och lingonris. I smaken finns smultron, saltlakrits, sardeller och läder. Sval, koncentrerad frukt, pigg syra, inga fat och snälla tanniner. Riktigt bra! Tyvärr verkar det som om vinet har dubblat i pris sedan 2017
Blir bara så odrägligt full med sådana mängder…Det är ju fortfarande ur-enkelt; en av varje.
Som en förflugen tanke kan man kanske sprida ut konsumtionen över lite fler dagar än en enda….?Blir bara så odrägligt full med sådana mängder…
Men visst, tanken lockar. Då skulle jag kunna öka på takten av återfyllnad i källaren. Är ju inga problem att plocka hem fem fyndflaskor om dagen. Om det råkade vara så att man var en Five-Bottle-Man.
Men, det är jag tyvärr inte.
(Levern drog just en lättnadens suck.)
Ahaaa!Som en förflugen tanke kan man kanske sprida ut konsumtionen över lite fler dagar än en enda….?