StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Pizza-La pizza och flaska nr 2 ur denna serie. Först 2007, nu 2008. Inom kort: 2009:
2008 Pago de Circus Opus 11, Navarra
80-95 poäng. Välj själv!
Det är ett enormt vin.
Svart-röd.
En buteljerad Gargantua.
Everything everywhere all at once.
För känsliga själar är det mer lämpligt att leta någon annanstans!
Fortfarande för ung för att kunna säga något om den kommer att nå en venerabel hög ålder eller inte. Absolut ingen subtilitet här! (Inte ännu.)
Jag tycker inte det verkar kunna vara lovande. Redan oxidation är ju ett extremt varningstecken. Men jag har nog lämnat Jämmerdalen innan dess bevis blir synliga.
Aromer på nosen: Tobak, kinesisk soya, lätta oxidativa toner (!), rik mylla och en kombo av mynta och plommon.
Aromer på gommen: torkade frukter, lerig jord, surnande döda daggmaskar, lätta oxidativa noter, mörka och mörkare frukter, brittisk fruit cake, svarta vinbär, segelduk, äldre virke och mycket mer.
Uppfyller lätt alla grader av enorm komplexitet.
Bra syror, förvånansvärt lätta tanniner och bra Schwarzenegger-balans.
Ultra extraherad, mycket värme och sol med den "anonymitet" som kommer från moderna kemikaliskt konstruerade viner.
Jag skulle älska att se detta vin hända. Men jag tänker inte köpa fler flaskor.
2008 Pago de Circus Opus 11, Navarra
80-95 poäng. Välj själv!
Det är ett enormt vin.
Svart-röd.
En buteljerad Gargantua.
Everything everywhere all at once.
För känsliga själar är det mer lämpligt att leta någon annanstans!
Fortfarande för ung för att kunna säga något om den kommer att nå en venerabel hög ålder eller inte. Absolut ingen subtilitet här! (Inte ännu.)
Jag tycker inte det verkar kunna vara lovande. Redan oxidation är ju ett extremt varningstecken. Men jag har nog lämnat Jämmerdalen innan dess bevis blir synliga.
Aromer på nosen: Tobak, kinesisk soya, lätta oxidativa toner (!), rik mylla och en kombo av mynta och plommon.
Aromer på gommen: torkade frukter, lerig jord, surnande döda daggmaskar, lätta oxidativa noter, mörka och mörkare frukter, brittisk fruit cake, svarta vinbär, segelduk, äldre virke och mycket mer.
Uppfyller lätt alla grader av enorm komplexitet.
Bra syror, förvånansvärt lätta tanniner och bra Schwarzenegger-balans.
Ultra extraherad, mycket värme och sol med den "anonymitet" som kommer från moderna kemikaliskt konstruerade viner.
Jag skulle älska att se detta vin hända. Men jag tänker inte köpa fler flaskor.
Last edited: