Mattias Schyberg
Administratör
Stängt, stängt och stängt...Danmark är trevligt men jävligt stängt på en helgdag som jag trodde var en svensk skithelgdag.Har inte märkt något...
Last edited:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Stängt, stängt och stängt...Danmark är trevligt men jävligt stängt på en helgdag som jag trodde var en svensk skithelgdag.Har inte märkt något...
Tråkigt att höra.Stängt, stängt och stängt...Danmark är trevligt men jävligt stängt på en helgdag som jag trodde var en svensk skithelgdag.
Sant, köpte en konstig Barbaresco i värsta champagneflaskan bara för att köpa något, inte netto men Irma:Tråkigt att höra.
Aldi eller Netto har säkert öppet dock!
Det är idag för övrigt
Folknykterhetens dag
Att Carignane av bra frukt och i skickliga händer är sublimt! Och kraftfullt... Råkar faktiskt vara som så att just denna La Ciaude råkar finnas på favoritbutiken World of Wines i Kamiooka (Yokohama). Jag åker nog förbi där på söndag och köper några för att ha till bra firande av Folkonykterhetsdagar.2011 "La Ciaude" Anne Gros & J. P Tollot, Minervois
Detta vin tog mig lite med storm. Generös frukt med både mörka och röda bär. Fin komplexitet med kryddor, krut och köttiga stråk samt skog, kåda och eneträ, speciellt i den hyfsat långa eftersmaken. Perfekt balans med fyllig kropp. Så jädra gott och för mig en helt ny bekantskap. Jag vill ha mer!!!
Den är säkert skiiiitgod.Sant, köpte en konstig Barbaresco i värsta champagneflaskan bara för att köpa något, inte netto men Irma:
Visa bifogad bild 1287
Låter spännande. Har gått och varit lite nyfiken på de vinerna själv.2011 "La Ciaude" Anne Gros & J. P Tollot, Minervois
Detta vin tog mig lite med storm. Generös frukt med både mörka och röda bär. Fin komplexitet med kryddor, krut och köttiga stråk samt skog, kåda och eneträ, speciellt i den hyfsat långa eftersmaken. Perfekt balans med fyllig kropp. Så jädra gott och för mig en helt ny bekantskap. Jag vill ha mer!!!
Jag är på!Låter spännande. Har gått och varit lite nyfiken på de vinerna själv.
Finns att köpa här liksom flera av Anne Gros övriga viner från L-R. : http://www.vinesse.be/english/wines...p.-tollot/region/languedoc--to-rousillon.html
Jag är gärna med och delar på en låda blandat. Vad säger du ?
Drack en del riktigt kul på Le Sommelier igår. Det blev en trerätters matupplevelse också, men som förförrätt så delade jag och frugan lite vinupplevelser och nördsnack ihop med @Arvid som gentilt kom och höll oss sällskap en stund.
2012 Zind-Humbrecht Chardonnay Clos Windsbuhl
Visa bifogad bild 1290
Lite bordsvin från Alsace sitter ju inte fel. Kul vin med knivskarp syra och koncentration. Citrus, äpple, aningen sten och en liten ton av Pina Colada (ananas och kokos). Jag gillar skarpt, det var både udda och gott. Fick det blint och famlade helt i mörker. Lite Chablis, lite Riesling samt lite kokos som fick tankarna till amerikanska fat och möjligen USA.
1976 Léon Violland Pommard
Visa bifogad bild 1291
En riktigt gammal Bourgogne och god som tusan utan några direkta tecken på ålderskrämpor. Snälla och silkeslena tanniner med bitande syra. Massor av tjära, kräftspad och körsbär i näsan. Kändes nästan mer som mogen Nebbiolo än PN. Eftersmaken var lång med aningen havssalt.
Utöver dessa förviner så fick vi smutta på en del annat kul (Fino En Rama, Romaneé Conti -05) innan det var dags att säga adjö till @Arvid och sätta oss till bords. Återkommer senare med fler rapporter...
Ser ut som en riktigt bra kväll! Har du andra tips på Zind-Humbrecht som man bör spana efter? Jag är ute efter lite schysst Alsace.Drack en del riktigt kul på Le Sommelier igår. Det blev en trerätters matupplevelse också, men som förförrätt så delade jag och frugan lite vinupplevelser och nördsnack ihop med @Arvid som gentilt kom och höll oss sällskap en stund.
Visa bifogad bild 1290
Lite bordsvin från Alsace sitter ju inte fel. Kul vin med knivskarp syra och koncentration. Citrus, äpple, aningen sten och en liten ton av Pina Colada (ananas och kokos). Jag gillar skarpt, det var både udda och gott. Fick det blint och famlade helt i mörker. Lite Chablis, lite Riesling samt lite kokos som fick tankarna till amerikanska fat och möjligen USA.
Visa bifogad bild 1291
En riktigt gammal Bourgogne och god som tusan utan några direkta tecken på ålderskrämpor. Snälla och silkeslena tanniner med bitande syra. Massor av tjära, kräftspad och körsbär i näsan. Kändes nästan mer som mogen Nebbiolo än PN. Eftersmaken var lång med aningen havssalt.
Utöver dessa förviner så fick vi smutta på en del annat kul (Fino En Rama, Romaneé Conti -05) innan det var dags att säga adjö till @Arvid och sätta oss till bords. Återkommer senare med fler rapporter...
Inga tips men Zind-Humbrecht är nog vanligtvis bra. Har aldrig varit direkt missnöjd i alla fall.Ser ut som en riktigt bra kväll! Har du andra tips på Zind-Humbrecht som man bör spana efter? Jag är ute efter lite schysst Alsace.
Det borde du inte vara heller så mycket kul du dricker till vardags.Inte alls avundsjuk!
Jag är på!
...å ja som trodde det var synd om dig där i låsta o stängda grannlandet Nordkorea...Drack en del riktigt kul på Le Sommelier igår. Det blev en trerätters matupplevelse också, men som förförrätt så delade jag och frugan lite vinupplevelser och nördsnack ihop med @Arvid som gentilt kom och höll oss sällskap en stund.
Visa bifogad bild 1290
Visa bifogad bild 1291
Domaine Albert Mann är en favorit och något att spana efter. Riktigt vass producent som även gör riktigt bra PN.Ser ut som en riktigt bra kväll! Har du andra tips på Zind-Humbrecht som man bör spana efter? Jag är ute efter lite schysst Alsace.
Ett tag så kände jag mig helt övergiven, men räddningen var R winebar som både säljer vin på glas men även flaskvis till butikspriser to go....å ja som trodde det var synd om dig där i låsta o stängda grannlandet Nordkorea...
Man tackar och bockar!Domaine Albert Mann är en favorit och något att spana efter. Riktigt vass producent som även gör riktigt bra PN.
80-84 = good2012 Stoneleigh Pinot Noir Rapaura Series (87p)
...Helt OK men inte så mycket mer.