jo jag har väl minst 50 år kvar med nya erfarenheter också.Med erfarenhet kommer ... erfarenhet ...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
jo jag har väl minst 50 år kvar med nya erfarenheter också.Med erfarenhet kommer ... erfarenhet ...
CB är den näst mest intressanta gröna druvan efter Riesling enligt mig. Semillion är dock riktigt trevligt också, i alla fall när den är botrytisangripen.Dax i börja hinka mer Chenin då, visst äre så gott !
E du inte lite snäll nu i din poängsättning...?Ganska gott och så är ju etiketten så fin. (87p)
Jo, troligtvis...men just där och då så var det riktigt trevligt. Publikt men riktigt bra, typ.E du inte lite snäll nu i din poängsättning...?
Jaboulet Aîné Côte-Rôtie Les Jumelles 2009
Har sneglat på detta vinet i beställningssortimentet ett tag och jag blev tyvärr riktigt besviken. Som att dricka ett tomt ekfat i flytande form med några droppar syrah inblandat. Smakar som det legat i direkt solljus i ett 40 gradigt rum i flera år. Hoppas och tror att de är en dålig flaska kommer inte beställa fler men det vore kul med feedback från folk som provat vinet.
En annan besvikelse jag provat nyligen är Fleur Cardinal 2009. Det sämsta Bordeauxvinet över 150 sträcket från en toppårgång som jag någonsin provat. Låter gnällig kanske men kostar en flaska vin över 400 då förväntar man sig mer.
Vad var det för fel på Fleur-Cardinal?
Överextraherat och överekat låter inte som en dålig flaska, mest som ett tråkigt vin.Överextraherat och överekat inget vin som jag uppfattar som prisvärt iaf. Kanske en dålig flaska? La Garde 2009 har jag provat rätt nyligen och det känns onekligen som ett vin som kommer att utvecklas betydligt bättre.
Jag uppskattar verkligen alla recensioner här på Finewines, positiva eller negativa, och särskilt av viner med lite ålder i BS. Det kan vara ett minfält där man inte vet i vilket skick flaskan är.Jaboulet Aîné Côte-Rôtie Les Jumelles 2009
Har sneglat på detta vinet i beställningssortimentet ett tag och jag blev tyvärr riktigt besviken.
Låter så jävla gott! Åh, vad sugen jag blir...Provar ett glas av Chinon Les Varennes du Gran Clos 2011:
Appearance: Clear, pale intensity purple colour, thin slow legs, some pieces of cork.
Nose: Clean, medium intensity aromas of flowery perfume, raspberry, lilac, toasted notes of oak and a somewhat stony mineral touch. Subtle notes of green bell pepper.
Palate: Wine is dry, medium (+) acidity, medium tannins, medium alcohol and medium (-) body. Medium (-) intensity flavours of raspberry, lilac flower, toasted oak, blackcurrent leaf, green bell pepper, stony mineral. Finish is medium (+).
Conclusion: Wine of very good quality, high-priced. Soft, velvety tannins and no unripe flavours. A cool, mineral, minty note in the background. Can drink now, but has potential for ageing.
Som vanligt lite fusk när man kan vinet på förhand. Väldigt trevligt vin faktiskt, utan några som helst jobbiga omogna tanniner utan snarare så att den är generös och balanserar precis på gränsen innan den är för mogen i frukten! Serverad direkt ur flaskan, precis som @Vino fino föreslog, och jag gissar att den bara kommer bli mer öppen och rolig under kvällen!
2012:an var bra mckt bättre... Iaf den version de shippade t Japan. Med 2013 känner jag saknad efter den "traditionella" de släppte året innan. Den där som hade typisk PN-näsa av bitter men kryddigt medgivande (lite kärv) vänskap och en givande bitter ton i finishen. Den 2012 vjag fick mig till livs var fruktig, men den 2013 de säljer här i Japan idag är ett fruktmissfoster. Jag väntar ivrigt på 2014 i hopp om att en ny fantastisk årgång kommer. Traditionalist, som jag nu blivitIgår blev det ...
2013 Yellow Tail Pinot Noir
As with lot's of cheap wine my expectations were so low that I couldn't be anything else than positively surprised.
Still smells cheap, but with a clear pinot character and even a slight complexity. The fruit is were the problem lies, very synthetic cherries, strawberries and raspberries. But on top of this there is a spicyness, clove and black pepper. There's a freshness as well, but unfortunately more like menthol cigarettes.
Very fruity palate, but with a good acidity and to my big surprise there is even some tannins. No length nor concentration to speak of, but doesn't feel hollow.
This is not a great wine, maybe not even a good wine, but it has character and it has structure which is more than most wines in this price-range ($5) can claim.
Som det sades: Provar ett glas av Chinon Les Varennes du Gran Clos 2011:Låter så jävla gott! Åh, vad sugen jag blir...
Du menar inte...Just nu - en butelj Bourgogne Passetoutgrains, Louis Latour - enligt säljaren från 50-talet och från flaskans form och innehållets beteende, så torde det stämma någorlunda.
I alla fall, len, mogen, rasig och fint torr, speciellt till grillade kycklingfiléer med svampsås.
Visa bifogad bild 1893
Du menar inte...
På fullt allvar?
Denna förmodade zombie LEVER alltså?
Svamp?