Mattias Schyberg
Administratör
Snyltning är dock trevligare om man får chansen.Eller beställa själv: http://www.systembolaget.se/77856
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Snyltning är dock trevligare om man får chansen.Eller beställa själv: http://www.systembolaget.se/77856
Jag har faktiskt provat några utav deras mousserande bla en persikamousserandeSAS serverade mig inflight några småflaskor Luxemburgskt bubbel i kategorin dunder och brak. 91p och torr i munnen blev jag. Underbart brödig och fruktig citrusaktig doft. Smaken bar hela vägen från Køpenhavn till Yokohama, utan att falla isär eller förlora i skärpa ens i den 8:e småflaskan. Ljuva aromer åt det gula hållet med fin äpplighet, citrus, brödighet, inslag av fat och fina krusiduller. Något litet lägre syra än i granndistriktet, vilket gjorde detta till ett utsökt matvin.
Mitt första Luxemburgska bubbel vad jag kan minnas och ABSOLUT värt att söka upp för egen del.
Grattis SAS till ett mycket gott val av bubbel!
Och tack för att jag fick hjälpa till att kvalitetssäkra det.
Visa bifogad bild 2196
Vad var det för "klurigt" med att gissa tvärtom mot vad du egentligen trodde enligt din bedömning?Jag bestämde mig för att vara klurig och gissa att det var Montelena som var vin 1
Vad var det för "klurigt" med att gissa tvärtom mot vad du egentligen trodde enligt din bedömning?
Jag förstår, men är fortfarande lite nyfiken på vad som fick dig att tro på det motsatta, dvs vilka egenskaper i vinet som fick dig att tvivla på det "uppenbara"?Jag hade inte druckit någon av de här vinerna förut så det var en gissning, men vad menade med klurigt var att jag gissade tvärtemot det "uppenbara" eller "enkla" valet.
Jag förstår, men är fortfarande lite nyfiken på vad som fick dig att tro på det motsatta, dvs vilka egenskaper i vinet som fick dig att tvivla på det "uppenbara"?
Var du på jakt efter Hello Kitty?Jag har faktiskt provat några utav deras mousserande bla en persikamousserande
Vet du mer vilken beteckning det hade? Kracher sätter ju # på dem utifrån deras restsötma....Och så ett härligt dessertvin som jag inte provat förut: Kracher Beerenauslese Cuvée 2011. Båda de här vinerna kommer jag att försöka få tag på och köpa hem!
Nä min kompis mamma bodde i luxemburg några år och lärde känna Bernard & Co så hon brukar skicka flaskor till göteborg där hon bor nu.Var du på jakt efter Hello Kitty?
Drog min sista flaska förra veckan som tyvärr var korkad....sålde lghten och greppade enda bubblet som låg kallt, typ senaste tidens husbubbel, Chanoine -95. Faktiskt 6e eller 7e i rad som inte varit korkad. Utjatat från min sida men oj va bra för den lilla pengen. Nu snart slut så det gäller att hitta nåt nytt...!
Charles Heidsieck NV till europeiska priser i Sverige. Gilla om du vill "sätta en fot i röven" på importören.Utjatat från min sida men oj va bra för den lilla pengen. Nu snart slut så det gäller att hitta nåt nytt...!
Ibland är livet allt bra fantastisktNä min kompis mamma bodde i luxemburg några år och lärde känna Bernard & Co så hon brukar skicka flaskor till göteborg där hon bor nu.
Nåväl, vin nummer 1 smakade och doftade verkligen som en klassisk Bordeaux, öppen och mogen och med lång eftersmak. Det andra var knutet och hade nog behövt ett par timmar i karaff. Det skulle säkert vinna på några fler år i källaren också. Vin 1 var klart bäst nu. Jag bestämde mig för att vara klurig och gissa att det var Montelena som var vin 1, men det var fel. "Den enkla" lösningen, att den som smakade som en klassisk Bordeaux var en klassisk Bordeaux, var rätt.!
Helsinki Airport 39.90 Euro per flaska, cirka 370 sek. Inget fantastiskt pris men 90 sek under priset på SB.Charles Heidsieck NV till europeiska priser i Sverige. Gilla om du vill "sätta en fot i röven" på importören.
BYOB+ varje dag med andra ord.Idag dricker vi... 14 flaskor vin?
Jag gillar inte Aftonsnabeln men kunde inte motstå att läsa denna intressanta notis om vindrickande som har... spårat ur litegrann?
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article19550932.ab