Keen
slan
Drack lite gammal Bdx på Grappe igår under ledning av Andreas Larsson. Förde inga vidare anteckningar, men detta var kvällens skörd:
1975 Ch. Montrose
1975 Ch. Mouton-Rothschild
1975 Ch. Grand-Puy-Lacoste (magnum)
1986 Ch. Cheval Blanc
1986 Ch. La Mission Haut-Brion
1986 Ch. Léoville-las-Cases
1989 Ch. Latour
1989 Vieux Ch. Certan
1989 Dom. de Chevalier
1990 Ch. Talbot
1990 Ch. Mouton-Rothschild
1990 Ch. La Mission Haut-Brion var defekt, så ersattes med 1983 Ch. Mouton-Rothschild
Tog inga anteckningar, men de som jag gillade bäst var Cheval Blanc, VCC och Latour. Men överlag höll alla viner sjukt bra klass. Fantastiskt goda och vitala.
Sen kastade fyra av oss i ett par bonusviner blint efteråt:
1990 Gaja Barolo Sperss
2008 Guigal La Landonne
2011 SQN Dark Blossoms (dock ej blint).
Guigal var ganska lättprickad som norra rhone, guigal och Lala.
Gajan gick två av oss ganska rejält bet på, både i land och år.
SQN öppnades mest för att kontrastera och för att försöka se "släktskapet" till Guigalen, då jag ville minnas att jag läst nånstans att Krankl haft dom som inspirationskälla när han började. Sjukt goda alla tre, om än väldigt olika till stilen.
Edit: Var även på Djuret förra veckan och drack en drös viner från Meursault. En drös är ingen underdrift, på sedvanligt Crespi-maner serverades det 12 viner (varav en på magnum) till 8 personer. Plus lite bubbel innan och marc efteråt.
1975 Ch. Montrose
1975 Ch. Mouton-Rothschild
1975 Ch. Grand-Puy-Lacoste (magnum)
1986 Ch. Cheval Blanc
1986 Ch. La Mission Haut-Brion
1986 Ch. Léoville-las-Cases
1989 Ch. Latour
1989 Vieux Ch. Certan
1989 Dom. de Chevalier
1990 Ch. Talbot
1990 Ch. Mouton-Rothschild
1990 Ch. La Mission Haut-Brion var defekt, så ersattes med 1983 Ch. Mouton-Rothschild
Tog inga anteckningar, men de som jag gillade bäst var Cheval Blanc, VCC och Latour. Men överlag höll alla viner sjukt bra klass. Fantastiskt goda och vitala.
Sen kastade fyra av oss i ett par bonusviner blint efteråt:
1990 Gaja Barolo Sperss
2008 Guigal La Landonne
2011 SQN Dark Blossoms (dock ej blint).
Guigal var ganska lättprickad som norra rhone, guigal och Lala.
Gajan gick två av oss ganska rejält bet på, både i land och år.
SQN öppnades mest för att kontrastera och för att försöka se "släktskapet" till Guigalen, då jag ville minnas att jag läst nånstans att Krankl haft dom som inspirationskälla när han började. Sjukt goda alla tre, om än väldigt olika till stilen.
Edit: Var även på Djuret förra veckan och drack en drös viner från Meursault. En drös är ingen underdrift, på sedvanligt Crespi-maner serverades det 12 viner (varav en på magnum) till 8 personer. Plus lite bubbel innan och marc efteråt.
Last edited: