magnum
Epernay, Frankrike
Det där är nån konstig variant av Clouet 2002, när vi ses kan vi dricka den riktiga!!Helgen blev mindre bra i champagnestecken. I fredags tog jag fram en Jacquesson 732 (bas 79 % 2004). Öppnade den, hällde upp. Allt såg bra ut. Luktade. Otroligt nöttig. Väldigt ovanlig doft för min del. Fin färg och mkt bubblor. Provade. Gick inte att dricka. Den blev väldigt otäck. Blev en Miller istället. Lördag: Tog fram den andra och sista 732. Hade även en backup, André Clout 2002. Skulle poppa 732. Slet som ett djur för att få upp korken, svetten lackade, kramp i fingrarna. Efter ett bra tag fick jag upp skiten. Detta bådar inte gott. Tyvärr samma nöttighet, tendens till källare, smaken otäck. Blev ledsen gubbe . Korkade upp 2002 istället. När jag drack den senast, drygt 2 år sedan, uppskattade jag den inte OCH det gjorde jag inte nu heller. Riktigt dålig för att vara en 2002 men jag drack upp den av ren surhet. Höll på att hämta upp en Cristal 2004 för att läka mina champagnesår men höll mig denna gång. Visa bifogad bild 2364
Grym otur med 732orna.