Trådskapare
Anders Landström
Medlem
(Descombes Morgon 2012)
Bombastiskt också, eller?
Nä, men jävligt gott helt enkelt
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
(Descombes Morgon 2012)
Absolut. Drack det vinet igår också. Mycket bra, fanns ett pepprigt inslag som var mycket trevligt. Ska naturligtvis ligga ett tag till men ack så svårt att låta bli det
(Descombes Morgon 2012)
Lika gott som Farmors hallonsaft?Nä, men jävligt gott helt enkelt
Kendo är bara en kraftsport i USA o Europa. En bra liknelse skulle ju kunna vara: om man duttar på sin motståndare istf att hugga kraftfullt, så förlorar man.Nä, men ibland behövs en Wayne Gretzky och ibland en Erik Lindroos.
Man kan inte gå på kraft hela tiden!
Borde finnas några fina Kendo-liknelser att dra upp också....
Var är grisarna?Och det skall ju absolut smuttas på lite whiskey emellanåt. Hittade tre små grisar i favvobutiken i morse:
Om du hade fått välja HELT fritt så hade du förmodligen schemalagt varje sekund av vår vistelse i Tokyo. Nu blev det enbart hela veckan med flera timmar ledighet per dag. Jippie!Och då @Matlen förväntar sig att jag skall skapa en SunWing Resort av Tokyo, så är det hektiskt
Vissa är ordningsmän i klassen, andra är Flower Children.Om du hade fått välja HELT fritt så hade du förmodligen schemalagt varje sekund av vår vistelse i Tokyo. Nu blev det enbart hela veckan med flera timmar ledighet per dag. Jippie!
Skämt åsido, vi gillar det!
Fattar du vad trevligt vi kommer att få det?! Eller? Jag och frun i alla fall, för dig är det vardag förutom två extra bölder i baken.
Har även lite förhoppning om att åtgärda ditt köpstopp genom att minska din källare också. Du ser, allt ont har något gott med sig.
Flower Children låter fint, klart bättre än böldpest.Vissa är ordningsmän i klassen, andra är Flower Children.
Vi ser mckt fram mot ngra extra bölder där bak.
Det kommer bli både goda kalorier att tugga på och att klunka i oss.
Kul! -Skrev ju om -10an som en glad överraskning bara här om dagen, slog mig aldrig att leta efter den på monopolet, låter ju som man bör testa nollfemman också då ju...Sprang på en gammal rescension av DNS Kronstam från 2009 där man starkt rekommenderade Chateau Barrail du Blanc 2005, Systembolaget beställning, nr 75425 200:-. Efter två timmars luftning: mycket bra! Aprikos, lakrits, och portvin, låååång eftersmak. Passar bäst till mat och starka ostar. Beställde två att testa tidigare och det blev genast fem till. Kan nog ligga ett par år till.
Låter smarrigt och annorlunda. Kul! Dricker alldeles för lite öl nuförtiden. Det finns helt enkelt inte plats bland allt vin jag häver i mig.I mitt glas finns inget vin ikväll utan öl; Cantillons "Fou'foune" är precis så läcker som man kan tänka sig. Det är en lambic som fått en tillsättning av färska aprikoser (300 g frukt per liter för att vara exakt). Ölet är helt torrt med en fräsch syra och fruktighet som gör att man bara vill hinka i sig glas efter glas! Och svårt är det ju inte när det bara är 5% starkt!
Gillar dina lite annorlunda och personliga smaknoter. "Grön kardemumma" låter grymt smarrigt.Jean Collet Chablis 2013 (ugnsbakad rödspätta, stekt bläckfisk, bakad purjolök, kokt potatis och broccoli samt beurre blanc) Doftar citron, lime, gröna äpplen, vitblommigt, mineraliska inslag av metall och krita, vegetativt av gröna örter och grön kardemumma och lite petroleum dyker också upp. I munnen är det kartiga äpplen och citrus som backas upp av det där lite kryddiga grönvegetativa samt en tydlig mineraldusch. Ganska lätt kropp och hög syra.
Nu visste jag vad jag hade i glaset men hade jag fått det blint är jag rätt säker på att jag skulle ha trott riesling. Påminde om Keller von der Fels med kardemumman, blommigheten och petroleumet. Kanske aningen fetare (dock ej fatlagrat). Liknande mineralitet och vass syra kan ju riesling och Chablis ha men kan inte åminna mig att jag upplevt så där tydliga petroleumtoner i Chablis förut.
Riktigt gott (87p) och var en bra kombination till maten.
Gillar dina lite annorlunda och personliga smaknoter. "Grön kardemumma" låter grymt smarrigt.