Magnus L
urydhtfilgukj
Tog chansen att göra mig av med lite osäkra kort i källaren. När alla ändå verkade så törstigaJa härligt när det urartar på det sättet va ?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tog chansen att göra mig av med lite osäkra kort i källaren. När alla ändå verkade så törstigaJa härligt när det urartar på det sättet va ?
Så är det och ändå var inte du med!Ja härligt när det urartar på det sättet va ?
Rött, alltid rött om du tvekar.Bra uppgradering, @Matlen ! Jag går och lurar på de vita flaskorna i min kyl; svårt att välja här!
Det blir nog fint det med. Ser fram emot smaknoten.Mjae, de röda tänkte jag hålla lite till på. Det lutar åt en Ollwiller Riesling från Cave de Turckheim just nu. Den var riktigt fräsch sist och man kan behöva en liten pick-me-up här i höstmörkret!
Äsch, det är bara nys! Alla noter är bra noter. Det är alltid kul att läsa vad folk dricker oavsett om det bara blir ett omdöme på ett enda ord, typ: "Gott"Här vågar jag inte skriva vad jag dricker. Så hög ambition med noteringar å så... (Copain 2012 Tous Essamble)
En bra PN från USA brukar sitta bra som en keps en tisdag. Tolkar din kommentar som att det är hög rekommendation på detta vin?Tre ord:
Väldoftande, Gott och Druvtypisktkaliforniskt.
Nää Zinfandel såklart!En bra PN från USA brukar sitta bra som en keps en tisdag. Tolkar din kommentar som att det är hög rekommendation på detta vin?
Har också avnjutit ett par St Vincent -96. Upplevde du också att de rostade tonerna och mandeltonerna var väldigt framträdande?
Ännu en eminent person som inte är jag...
Vi kan ju fråga vad @Gurto tycker om Predator från Lodi (Zinfandel)?Nää Zinfandel såklart!
Vi kan ju fråga vad @Gurto tycker om Predator från Lodi (Zinfandel)?
Haha, den gamla syltplankan var tvungen att göra vinet rättvisa och googlade fram vad jag skrev efter att ha druckit:
"Predator, old vine Zinfandel, Lodi, USA, 2010 (burgare med majskolv) Doft av torkade körsbär, bränd ek, rök, rökta charkuterier, kakao. Smak av syltiga körsbär, trä, lite tanniner - bara lite träig strävhet. Eldigt. Viss beska.
Inte någon höjdare alls. Syltig fruktbomb med för mycket bränd ekighet och för mycket alkohol. Överdrivet på alla sätt och vis."
Även om Zinfandel ofta inte är min allra bästa kompis så finns det många viner av druvan som är MYCKET bättre
Jag gillade trots allt detta vin, i alla fall första glaset. Skulle vilja testa det igen dock, har bara testat lite snabbt - blint.Nää Zinfandel såklart!
Om vinet är bumligt så gillar jag det ;-)Jag gillade trots allt detta vin, i alla fall första glaset. Skulle vilja testa det igen dock, har bara testat lite snabbt - blint.
Låter detta som något för dig en tisdag, @Skumpagne ?
Låter ju riktigt spännande, det blir att prova. Har ju blivit lite förälskad i Elio Altare efter lördagsprovningen.Tuff träning inför min Langhe-provning
Visa bifogad bild 2418
2012 Elio Altare Dolcetto d'Alba
Jag har förvisso druckit Dolcetto förut, men det är ett tag sedan och jag har inga tydliga minnesbilder
Förväntade mig något enkelt, lätt, okomplicerat med viss fruktighet, men BOOM det här var grejer det! En helt annan karaktär än väntat.
Stor härlig doft av mörk frukt, sötlakrits, örter och en viss rökighet som för tankarna till södra rhone. Efterhand lite mer ljusa bär, kanske lingon eller slånbär och även lite mandel. I munnen rejäla syror, torra fina och ganska försynta tanniner, fyllig med mycket frukt, tänker slånbär och blåbär. Lång och ganska varm känsla utan att vara eldig. Satt som en smäck till en lasagne!