Till kvällens fläskkotlett, potatis och svampssås blir det en Beaujolais Cru faktiskt, vilket är den första bättre Beaujolais som jag dricker! Gillar jag det? Yes, det gör jag. Om jag fått den här blint hade jag nog satt det som en halvdan Bggne, men nu när jag har facit på hand så kanske jag skulle kunna skilja dem åt. Beaujolais har inte samma komplexitet och kryddiga djup som en Bggne har i motsvarande klass. Kanske måste man kliva upp ännu en prisklass för att få en Beaujolais Cru av rang, men jag börjar här!
Appearance: Clear, pale intensity ruby colour, thin legs, no deposits.
Nose: Clean, medium (-) intensity aromas of red cherry, strawberry, medicinal herbs, fresh leather, oak, dry cacao. Wine is youthful.
Palate: Wine is dry, medium (+) acidity, medium (-) tannin, medium alcohol and with a very nice medium (-) body. Medium intensity flavours of cherry, unripe strawberry, herbs, leather and oak. Finish is medium (+).
Conclusion: Wine of very good quality, mid-priced at 169 SEK. Can drink now, but has potential for ageing. I’d say a few years to round out the cask notes but no more.