Larseman
Medlem
balanserat med medium+ kaniner.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
balanserat med medium+ kaniner.
Verkar som att det kom lite olika årgångar av samma vin i släppet. Dom flaskor som först stod på hyllan var 2009or, sen fylldes det upp med 2011or. Men tanken, och lanseringen var för 2011. Systembolaget och årgångar...@vininfo.nu det var inte dåligt, vilken conciergeservice för vinläsning! Tack igen. Köpte den 2011 som du skrev om dock och inte den 2009 som de flesta provat. Väsentlig prisskillnad ju, vad kan det bero på?
Även om jag inte tycker om den kommer jag ha varit glad för att ha provat. Så oklar är den förresten inte, har sett naturviner som ser ut som den första pressningen av druvsaften när den kommer ur flasksn, där går nog min gräns och kanske lite tidigare än så. Då är det spektaklet man siktat på känns det som. Bifogar bildbevis från Bar Brutal i Barcelona....
Även jag tog tillfället i akt och investerade i en flaska med årgång 2009 nyss. Detta forum gör mig ruinerad!Verkar som att det kom lite olika årgångar av samma vin i släppet. Dom flaskor som först stod på hyllan var 2009or, sen fylldes det upp med 2011or. Men tanken, och lanseringen var för 2011. Systembolaget och årgångar...
Men klagar inte, fick ju möjlighet
att köpa bägge
Det var Trebbianon som det verkar ha dykt upp både 2009or och 2011or. Den röda tror jag har varit 2009 från början. Kul viner bägge. Provade dom på sommelierernas dag, men ser fram emot att dricka dom i ett lite lugnare sammanhangÄven jag tog tillfället i akt och investerade i en flaska med årgång 2009 nyss. Detta forum gör mig ruinerad!
Visa bifogad bild 4171
Jag vet att du nämde det röda för mig när vi möttes på SB nyligen (tänk vad ofta vi möts där ).Det var Trebbianon som det verkar ha dykt upp både 2009or och 2011or. Den röda tror jag har varit 2009 från början. Kul viner bägge. Provade dom på sommelierernas dag, men ser fram emot att dricka dom i ett lite lugnare sammanhang
Tur att inte alla uppfattas otrevliga i sina kommentarer då@StefanAkiko ibland skriver man något som andra uppfattar som otrevligt och okonstruktivt, då är det mer klädsamt att ursäkta sig för klavertrampet än att gräva ner sig lite till. Jag tror tyvärr inte att alla tycker varenda inlägg som du gör tillför någonting för dem men jag tror inte att du fått höra det.
Här är några som jag tycker är snäppet bättre.
http://www.systembolaget.se/70761
http://www.systembolaget.se/73400
http://www.systembolaget.se/74257
Generellt sett (det finns ju undantag) så brukar de allra billigaste vinerna med "rätt" namn på etiketten (typ Châteauneuf-du-pape, Barolo, Barbaresco osv.) vara billigast av ngn anledning och det vanligaste är ju att kvaliteten fått stryka på foten genom t.ex högre avkastning.
Skulle annars rekommendera dig att botanisera ungefär en 100-lapp över Xaviers prisnivå för att hitta intressantare viner.
Sedan kan en bättre Gigondas, Vacqueyras, Rasteau osv många gånger vara väl så bra som en billigare Châteauneuf-du-Pape.
Tack för tipset jag beställde ett par. Såg att Bristly sänkt Monrosso 2008 från 99 till 69 ocksä. Inget som hör hemma på finewines att tipsa om kanske men ett riktigt klipp, drack när det kom i bristlylådan för ett halvår sen och det var verkligen värt en hundring.Det verkar som att de har sänkt priser på 70761?
När du skrev den här kommentaren så skrev jag upp i ett excell-ark att 70761 kostade 233kr. Nu kostar det 165kr. Ca 30% prisjustering.
Någon som vet varför? Jag tänker iaf prova en flaska!