Håller i stora drag med. St.Vincent 1990 var ganska överlägsen i bubbelheatet. Men jag tyckte ändå inte den var fantastiskt utan det berodde nog mest på det lite mediokra motståndet. Castellane var väl en duglig Champagne, men itne så mycket mer än det. Prosecco var pinsamt dålig för sitt pris. Verkar också vara rejält överprisad här i Sverige (kostar 300kr) då den ligger på ca 120-150kr i USA. Tyckte inte Graham Beck var så kass, men lite för mycket rostade fat och för lite fräschör.
Bland dom vita gillade jag precis som många andra Bellavista Curtefranca, men även Pabiot Pouilly Fumé 2014 som var en riktigt frisk historia med förhållandevis bra djup för att vara en Sauvignon Blanc. Ingen av de vita Bourgognerna imponerade särskilt, inte heller någon av Soave-vinerna. Största magplasket får nog ändå vara Cloudy Bay Sb som för nästan 240kr inte levererade så mycket mer än vilken dussin NZ Sb runt 100-lappen.
Kul att folk inte spottade ut mitt vin direkt, men det var ju hel del grimaserande
Faustino I 2000 var underbar med massor av stall och skit. Uppskattade även Pousse d'Or, äöven om det kanske inte riktigt levde upp till sin prislapp. Inte så imponerad av Graillot då jag tyckte den hade för mycket bränd aska och kokt frukt i näsan. Sandrone Le Vigne skrek hög kvalitet, men gav inte ifrån sig mycket arommässigt. Dehesa La Granja var nog kvällens stora överaskning, fantastiskt näsa som jag satt och sniffade på länge. Clos-Fourtet 2005 var också väldigt bra, men saknade lite karaktär och personlighet. St.Prefert tyckte jag var högst medioker med stickig alkohol i näsan, kokt frukt, parfumerade kryddor och aceton. Men famförallt så föll den i munnen. Bitter, ettrig, alkoholvarm, platt syra och småsöt. Bläh!
WOTN var nog trots allt Madeiran i såsen som
@karl_ek hade gjort till kvällens mat!
PS. Hatar av hela mitt hjärta att skriva från mobilen!!!