chambertin
Medlem
och -64, -68, -70, -75, -80 inte att förglömma.Amen
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
och -64, -68, -70, -75, -80 inte att förglömma.Amen
Jag ger inte upp! Förslaget är bra. Jag har faktiskt provat ett flertal Riojor från -73, och det är de viner som varit bäst av de jag druckit från det året (har även provat Barolo, Barbaresco och Bordeaux). Kvar på önskelistan står en bra champagne från -73 samt Vega Sicilia Unico -73, för de har generellt bra omdömen. Med de är också väldigt dyra.... Kanske kan ordna någon provning så jag slipper betala allt själv.Kul att du provar ditt födelseår.
Om du inte gett upp så är ett tips att leta efter Rioja från -73 som var ett utmärkt år där.
Låter som om du har gått in för det då.Jag ger inte upp! Förslaget är bra. Jag har faktiskt provat ett flertal Riojor från -73, och det är de viner som varit bäst av de jag druckit från det året (har även provat Barolo, Barbaresco och Bordeaux). Kvar på önskelistan står en bra champagne från -73 samt Vega Sicilia Unico -73, för de har generellt bra omdömen. Med de är också väldigt dyra.... Kanske kan ordna någon provning så jag slipper betala allt själv.
Nej, ingen Colares-73. Tror inte ens jag sett till någon. Colares har jag överhuvudtaget bara druckit vid något enstaka tillfälle. Men tack för tipset, nu skall jag hållla utkik.Låter som om du har gått in för det då.
Har du provat ngn Colares -73 ?
Tillbringade några timmar i Östersund i lördags i väntan på bussen till Hammarstrand där jag skulle möta upp med mina föräldrar för att köra hem dom från sommarhuset till bostaden i Västerås. Som ni kanske vet så nyttjar de inget starkare än lättöl så jag tyckte det var bäst att passa på innan torrläggningen.
Visa bifogad bild 7903
Slank in på en pub och beställde en rejäl toast skagen till lunch. På vinlistan fanns tre vita på glas, Stoneleigh Sauvignon Blanc, någon Chardonnay och en Weissburgunder. Servitören tyckte absolut att jag skulle gå på SB, men trots att det var billigast så valde jag
2011 Krug'scher Hof Weissburgunder
som tydligen var husets vita till det facila priset av 75kr glaset. Men det var absolut inget nerköp, mycket vin för pengarna, absolut prisv.... (hoppsan).
Djupt gul färg. Doft av snickarbod, torrt gräs och vit persika. Ganska fyllig med trevlig frukt och syra och hyfsad längd. Googlade lite och såg att det är Terrific Wines och vännen @vinifierat.se som levererar. Tyvärr bara i restaurangsortimentet men man kanske kan göra privatimport.
Kul att bli överraskad av husets vita på en pub i Norrland
Jag hjälpte dig att få in citatet i inlägget. Hur du sen misslyckas är en annan fråga.Suck, måste lära mig att få till det där med citat och svar i samma inlägg...
Tack! Gör nu ett nytt försök att göra rätt, funkar kanske... Om det nu gör det, funkar, är det frågan om jag kan komma ihåg hur jag gjorde när jag gjorde fel och det då sagt i syfte att undvika att göra så, fel, igen... Framtiden får utvisa vad som är rätt och fel... och vi börjar med det här lilla testet.Jag hjälpte dig att få in citatet i inlägget. Hur du sen misslyckas är en annan fråga.
Snyggt! *Virtuellt och uppmuntrande ryggdunk med ett lite lagom ironiskt leende*Tack! Gör nu ett nytt försök att göra rätt, funkar kanske... Om det nu gör det, funkar, är det frågan om jag kan komma ihåg hur jag gjorde när jag gjorde fel och det då sagt i syfte att undvika att göra så, fel, igen... Framtiden får utvisa vad som är rätt och fel... och vi börjar med det här lilla testet.
Du lät väl den lilla lukta på godsakerna åtminstone?Visa bifogad bild 8068
2012 Rayas Chateau des Tours Cotes du Rhone Rouge Reserve
Firar min dotters 1-årsdag med ett glas favoritdricka. Smaknoten från tidigare gäller ännu. Grymt bra vin!
Absolut! Det ska böjas i tid det som krokigt ska bliDu lät väl den lilla lukta på godsakerna åtminstone?
det lätt ju otroligt intressant. Var kan man tänkas kunna handla det?Visa bifogad bild 8073
Det röda doftar jord, blod, kött och blåbär. Stram fin kropp, fylligt, bra syra, mycket frukt, gröna örter och tobak. Så bra. 93 p. Ibland har man tur.
Jolie laide från tre källor, Kalifornien (inte så hjälpsamt), roberson wine i London, samt vinopia privatimport...det lätt ju otroligt intressant. Var kan man tänkas kunna handla det?