MartinE
Medlem
Det blev uppenbarligen mycket vin!Trevligt prissatt vinlista med ett ganska liten, men förhållandevis mänskligt prissatt vinlista.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det blev uppenbarligen mycket vin!Trevligt prissatt vinlista med ett ganska liten, men förhållandevis mänskligt prissatt vinlista.
Det måste blåsa hårt från Sydafrika.sköna drag av bränd plast
Den är bättre dag 2 om du klarar av att spara lite . Det hade varit kul att få höra från någon med erfarenhet av långlagring av pinotviner vad hen tror om framtiden. 10 år borde inte vara några som helst problem?Visa bifogad bild 8270
2013 Sangreal By Farr
För en vecka sedan drack jag 2013 Farrside By Farr. Man måste nog dricka dessa i parallella glas om man ska kunna särskilja dem åt. Jag tycker nog i och för sig att Farrside kändes något mera drickfärdig. Sangreal hade lite fatoner och en syra som inte landat riktigt ännu. Men båda är de urgoda pinoter och kommer säkerligen bara att bli bättre. Man får köpsug!
Köpsuget basalt stillat redan men man blir ju sugen att fylla på efter dina noter.Visa bifogad bild 8270
2013 Sangreal By Farr
För en vecka sedan drack jag 2013 Farrside By Farr. Man måste nog dricka dessa i parallella glas om man ska kunna särskilja dem åt. Jag tycker nog i och för sig att Farrside kändes något mera drickfärdig. Sangreal hade lite fatoner och en syra som inte landat riktigt ännu. Men båda är de urgoda pinoter och kommer säkerligen bara att bli bättre. Man får köpsug!
Bra pris! Hur var den?
Mycket fin! men låt ligga om du har eller får tag på
Närå... Champagne är också vin!Edit: Blir man kölhalad nu när jag postade i vanliga vintråden? Kanske mod kan flytta till bubbeltråden?
Den brukar dyka upp i småparti efter sommaren, vi får hoppas att så är fallet även i år så vi får prova även 2014...
Provade d'Alba Ochetti 2014 på Vinovativa i helgen och den är inte fy skam. Fast personligen gillade jag deras Langhe Ochetti 2015 än mer, kommer enbart på magnum strax enligt personalen.Den brukar dyka upp i småparti efter sommaren, vi får hoppas att så är fallet även i år så vi får prova även 2014...
Det som står på SB stämmer inte riktigt. Just nu finns det både 750ml och 1500ml upplagda med samma artikelnummer fast det är två olika artiklar. Det är inte d'Alba 2014 som kommer på magnum utan Langhe 2015 och 750ml 2014 är d'Alba. Får se om importören hinner fixa till SB's info innan veckan är slut.Ochetti 2014 börjades säljas 23/9 enligt bolagets sida. Noterade idag att den nu är tillfälligt slut. Såg inte det igår.