Herregud så tråkigt att börja jobba igen imorgon!
Har haft världens bästa tid hemma med min lilla bebis.
Idag blev hon fyra veckor, tänk va fort tiden går
Jag trodde inte att jag skulle ha tid för vin, men sen tänkte jag efter lite noggrannare och insåg att det alltid finns tid för vin! Handlar ju bara om prioriteringar
En hel flaska känns nästan som att den kan ta för lång tid att dricka upp ensam nu. Får väl börja köpa halvflaskor!
Jag vet inte varför, men det finns någon obeskrivlig spänning i att öppna ett vin som man inte har druckit förut. När man sen dag två ska fundera på om man ska dricka upp hälften från kvällen innan, eller öppna en ny flaska så brukar valet bli en ny flaska.
2013 Reyneke Shiraz Cabernet Sauvignon Organic. 83p, Enkel vin, kan kalla det bordsvin. Något kort. Något alkohol-eldigt i avslutet. Doft av vin och mörka bär. Typisk cab fyllighet i mellanregistret. Inga specifika dofter, hallon och mörka bär. Kommer inte köpa igen, bättre att gå upp i pris. Köper inte igen.
2007 Dalla Cia Giorgio. 85p, Något slutet till en början. Kort finish. Relativt hög syra. Växer med luft. Blåa frukter och bär. Typisk cab. Inte jätteupphetsande, men roligare till mat än på egen hand. Tycker den var bättre för ett år sedan. Det här var sista flaskan av fyra. Köper inte igen.
NV Nicolas Maillart Champagne Premier Cru. 88p, Väldigt bra champagne för priset! Välbalanserad. Smak av nektarin, aprikos och nougat. Inte så värst brödig. Torr. Väldigt behaglig champagne! Kan absolut dricka igen. Kanske något kort om man ska se vad som saknas. Den här tycker jag att ni kan köpa och prova. Alltid skönt att ha en bra champagne att bjuda på en tisdag!
2007 Cantine Le Ginestre Barolo Sottocastello. 87p, Svag nästan obefintlig doft, möjligen röda bär eller körsbär. Slutet även i munnen. Tror inte att vinet är i optimal drickfas just nu. Sparar flaskan i kylskåpet till senare. Passade bra till maten, blev väldigt polerat till en biff. Utan mat så blir vinet väldigt vresigt med en skyhög syra och tanninerna är stenhårda. Känns som att tungan skrumpnar ihop när man väl lyckas svälja vinet. Men det känns ändå välarbetat på nåt sätt! Återkommer med köp eller ej när flaskan är tom!