danryd
:)
*nickar instämmande*Alltid skönt att ha en bra champagne att bjuda på en tisdag!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
*nickar instämmande*Alltid skönt att ha en bra champagne att bjuda på en tisdag!
-Ja, tisdagar är ju forumets inofficiella dag för att öppna något extra gott!*nickar instämmande*
Borde köpa några Krug-Ja, tisdagar är ju forumets inofficiella dag för att öppna något extra gott!
-Ja, precis, finns ju på halvflaska av en anledningBorde köpa några Krug
När jag läser i vår officiella forumsbibel Grand Krugeranen så står det klart och tydligt: "Varje dag är fin nog för flytande solsken."-Ja, tisdagar är ju forumets inofficiella dag för att öppna något extra gott!
Jag kan ha fel, men sannolikt var Les Chétillons kvällens besvikelse... Många höjda ögonbryn och stor förvåning. Ibland kanske man inte skal lyssna på majoriteten vinnördar (Läs: Vinkunniga/Vinintresserade)??Ser väldans trevligt ut @Innertällmo Bryggeri och ni andra! Sökte på Bolis efter Damien Hugot men hittade ingen "Millésime 2006", däremot fanns den här 2006:an, men det var alltså inte den ni drack, eller?
Vad tyckte ni om Les Chétillons? Den har ju varit het på forumet.
Nu har jag inte druckit just denna, men högklassig BdB vinner otroligt mycket på lagring. Den behöver nog ligga minst två decennier innan vi har facit.Jag kan ha fel, men sannolikt var Les Chétillons kvällens besvikelse... Många höjda ögonbryn och stor förvåning. Ibland kanske man inte skal lyssna på majoriteten vinnördar (Läs: Vinkunniga/Vinintresserade)??
-Om det inte är en Salon, för då behöver den ligga två generationerNu har jag inte druckit just denna, men högklassig BdB vinner otroligt mycket på lagring. Den behöver nog ligga minst två decennier innan vi har facit.
Vad fick den för betyg totalt (innan avtäckning)?Jag kan ha fel, men sannolikt var Les Chétillons kvällens besvikelse... Många höjda ögonbryn och stor förvåning. Ibland kanske man inte skal lyssna på majoriteten vinnördar (Läs: Vinkunniga/Vinintresserade)??
Och vad fick den totalt efter avtäckning?Vad fick den för betyg totalt (innan avtäckning)?
Tyvärr är det nog så. Har endast druckit 96:an för nåt år sen och den hade inte mycket mognadstoner. Eller ja, typ inga alls. Håller nog århundradet ut and beyond.-Om det inte är en Salon, för då behöver den ligga två generationer
För mig var den snarare kvällens lättnad, slipper gräma mig över att jag inte fick tag på nånJag kan ha fel, men sannolikt var Les Chétillons kvällens besvikelse... Många höjda ögonbryn och stor förvåning. Ibland kanske man inte skal lyssna på majoriteten vinnördar (Läs: Vinkunniga/Vinintresserade)??
Jag satte 84 på den, trodde det var en bättre NV. Övriga satte, 88, 89, 89, 90, 90 (väldigt generösa men vi kunde snabbt konstatera att hela gänget mumsat stora mängder pepparkakor). Så här i efterhand är jag glad att jag inte köpte mer än en flaska, tror inte det är min typ av champagne och jag har heller ingen ork att spara undan i 10-20 år. Litar på att @Asplund får med sig en flarra under en provning 2026.Vad fick den för betyg totalt (innan avtäckning)?
Precis, känns lite orättvist att bedöma den nu. Speciellt Le Mesnil BdB:er behöver normalt sett en hel del tid.Nu har jag inte druckit just denna, men högklassig BdB vinner otroligt mycket på lagring. Den behöver nog ligga minst två decennier innan vi har facit.
97:an är fin fin nu!Drack en Salon 97 strax efter release på en provning med några forumiter. Den var praktiskt sett odrickbar och smakade enbart citronsaft, trots att flaskan dracks oblint. Men skulle inte våga mig på att utifrån den upplevelsen totalt såga dess framtid. Så det finns nog hopp än.
Bra skämt där, var det samma skämtare som "smög" in en Chablis?Tisdagens viner. En bekant från Grappe föreslog att vi skulle fira att det är jul igen med att dricka St Julien (gbg-varning). Alla tog med sig en flaska St Julien som dracks blint. Riktigt bra klass på alla viner, och väldigt lärorikt att gissa blint på viner från ett begränsat distrikt.