LarsW
Medlem
Kul med fler på forumet!Hej på Er !
Jag hittade detta forum för några veckor sedan, måste säga att läsningen givit mig mycket inspiration. Är amatör på området ! Men intresse för kvalitets dryck har funnits med länge i livet, dock har alkoholhalten varit 40% och där över
Hittade detta forum när jag sökte mer information om en viss champagne .
Och min inställning är, hänger man på ett forum måste man bidraga med något !
Visa bifogad bild 13803
Öppnade denna Barolo från 2004 nu i kväll som legat i vinkylen sedan jag köpte den på bolaget för några år sedan eller mer !
Tyvärr kan ni inte förvänta er att jag ska kunna beskriva vinet med massa fantastiska utläggningar om dofter och smaker av mogna körsbär, över mogna jordgubbar, virke och choklad. Kan förstå samt uppskatta och hitta beskrivningarna i vinet. När någon annan berättar och beskriver dess, men är inte riktigt där eller bekväm med att utrycka dom än.
Det jag kan säga är att vinet var fantastiskt gott, och att det säkert kunnat ligga ett tag till.
Men något måste man ju ha som fika till morden i Midsomer en tisdags kväll.
Ska bli kul att lära mig mer här på forumet !
Hoppas du kommer trivas här, är ganska ny här själv och har verkligen hittat hem känns det som.
Tips blir att haka på "månadens pava", väldigt lärorikt att läsa andras recensioner efter man skrivit sin egen. Och oftast så hittar man en eller flera som faktiskt upplever vinet väldigt likt.