CH
Medlem
SV: Idag dricker vi
Så länge du är aktiv på forumet och delger dina åsikter och anteckningar så bidrar du i allra högsta grad.
Jag hade noll koll på skumpa eller stilla vin när jag registrerade mig på forumet för ca 1 år sedan men det har blivit lite ändring på det med hjälp av forumet.
Så här uttryckte jag min åsikt för ca ½ års sedan om FW
Lando skrev:Instämmer till fullo, vet inte hur många vintips och vinupplevelser som jag fått från finewines på mindre än ett halvår. När man är total nybörjare som jag är det dessutom sjukt mycket enklare att förstå vad man gillar när man provar saker som andra tyckt vara bra, gillar man det inte då kan man leta efter en ny stil! Önskar bara att man själv kunde bidra mer till forumet, men det kommer kanske efter några års mer seriöst drickande..
Så länge du är aktiv på forumet och delger dina åsikter och anteckningar så bidrar du i allra högsta grad.
Jag hade noll koll på skumpa eller stilla vin när jag registrerade mig på forumet för ca 1 år sedan men det har blivit lite ändring på det med hjälp av forumet.
Så här uttryckte jag min åsikt för ca ½ års sedan om FW
CH skrev:Det är sjukt hur man kan ändra sina prioriteringar snabbt.
I början av året när jag blev torsk på skumpa så tyckte jag att en flaska Krug GC var ganska dyr men efter att provat den så tyckte jag att den var så pass bra att jag kunde se mig köpa den igen till lite mera speciella tillfällen. Krug -88 var vid det tillfället bara en avlägsen dröm att få prova och Krug CDM eller Bolly VVF fanns inte ens på kartan.
Nästan 1 år senare är verkligheten något helt annat.
Det tog inte mer än 5-6 månaders aktivt hängande på detta forum för att allvarligt sabba min verklighetsuppfattning om vad man är villig att betala för en flaska champagne. Bolly VVF är införskaffad, Krug vertikal står för dörren och jag funderar allvarligt på att handla en flaska Krug CDA för 22000:-
Det borde stå något om detta i villkoren när man registrerar sig som medlem.