This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vet inte när dom degades men dom var nyinkomna direkt från Henriot. För mig en magisk Champagne ;DCH skrev:Kan inte gör annat än hålla med dig.
Magnum flaskorna du kom över, var de RD eller orginal deggade? Oavsett så var det ett väldigt bra pris.
CH skrev:Jacquesson 1988
Jacquesson Grand Vin Signature 1988
Vad som inte framgår på SS sida är att den översta är en RD. Det står ganska tydligt på flaskan och det var den jag provade.
Känns som ett väldigt mycket bättre byte att lämna in de jag hade kvar och plocka ut Henriot Cuvée des Enchanteleurs RD 1988 istället.
Bubblaren skrev:Lustigt nog så är det Selosse på gång i helgen och jag tänkte att ha med mig en Diebolt 76 som reservpava. Känner mig väldigt trygg med mina val
Lambo skrev:Selosse, fan nu blev jag avundsjuk. Längtar redan till nästa gång jag får tillfälle att avnjuta en Selosse! Vilken Selosse ska du avnjuta?
Bubblaren skrev:Det blir rosén
CH skrev:*dregelsmiley* (orkar inte leta upp bilden på Homer)
Då lär det bli en bra helg för din del.
Bubblaren skrev:Det blir rosén (ser fram emot mattips recept fr magnum *s* ).
Bubblaren skrev:...och för några till ;D
Delad glädje är delad mängd
v_skogh skrev:Jävlar vad gott, vill också dricka Selosse i helgen.
CH, du har inga flaskor liggandes? För vi har väl inte fått hem våra än?
Lambo skrev:Spännande, återkom med en review. Varje sommar så kör jag ett rosébubbel som huschampagne i sommarstugan.
Var en låda Gosset rosé förra året. Har en krok på en låda Selosse rosé. Efter SS provningen så är jag sjukt sugen trots att den egentligen e för dyr för att vara husbubbel.
Men va fan man lever ju bara en gång...!
Ser fram emot att höra om den levererar som förväntat.
Lambo skrev:Spännande, återkom med en review. Varje sommar så kör jag ett rosébubbel som huschampagne i sommarstugan.
Var en låda Gosset rosé förra året. Har en krok på en låda Selosse rosé. Efter SS provningen så är jag sjukt sugen trots att den egentligen e för dyr för att vara husbubbel.
Men va fan man lever ju bara en gång...!
Ser fram emot att höra om den levererar som förväntat.
Bubblaren skrev:Kanske dax för Clouet rosé som stugchampagne i år? (slår mig jag ska fundera ut vad jag själv ska ha i stugan nästa vecka när jag ska jobba på distans från sköna Roslagen)
Lambo skrev:Aldrig testat Clout rosé, nått du kan rek?
Kanske skulle ta och testa en sån ikväll till gösfilén. Borde kunna funka ihop om jag gör en kantarellstuvning till.
Lambo skrev:Aldrig testat Clouet rosé, nått du kan rek?
SUPRA skrev:Jag har "bara" druckit den på Magnum, på nyårsafton. Om jag minns rätt var den helt ok, men det är ingen favorit. även om man får mycket för pengarna.
RJ säger 73/83 "Den fylligaste rosé jag känner till".
Lambo skrev:Ok låter som att den är värd att testa men tror knappast den kvalar in som husets rosé i sommar. Men man vet aldrig...
Keen skrev:Tror den får svårt att konkurrera med Selosse Rosé. Fan vad gott det var, måste dricka igen snart