This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Hur var Selosse 1995? Var det barnarov att dricka den?
När vi drack den i somras så använde min kompis ordet elegant. Stram, tät, rejält med garrigue och bra struktur och balans. Inte lika publikfriande i stilen som många andra 2007r.chambertin skrev:Tidigare i veckan:
2007 Châteauneuf-du-Pape "Tradition", Domaine Giraud. Mkt ung stram och inte så fruktyppig som många andra 07-or. Massor med lakrits och kirsch. Lång och tät eftersmak men riktigt unga tanniner som kräver mat.
Smakade precis det som var kvar sen i går och jag skulle kanske inte använda ordet "elegant" annat än om doften men smaken och tanninerna är allt annat än elegant här. Finns inte tillstymmelse till publikfrieri här så där håller jag med dig 100%.kayaker skrev:När vi drack den i somras så använde min kompis ordet elegant. Stram, tät, rejält med garrigue och bra struktur och balans. Inte lika publikfriande i stilen som många andra 2007r.
Hoppas det, har lite för mycket i källaren av 96or. Har inte varit så imponerad av en del 96or. Salon och Krug var bra men en del andra har inte haft balansen.magnum skrev:Shorepower, Champagne 1996, du har sprungit på dåliga flaskor!
shorepower skrev:Comtes De Champagne 1996. Var förbi källaren och där låg den och påkallade uppmärksamhet Tyvärr var den som ett antal 1996or jag provat i år. Saknar frukt, mest syra, platt o tråkig. Det är nu fjärde 1996 i år som som är oattraktiv att dricka just nu. Winston Churchill, Henriot, Billecart-Salmon NF och nu Comtes.
Är 1996 inne i en tunnel, visar det sig nu att syran kommer ta död på den här årgången eller har jag bara sprungit på dåliga flaskor? Vad är er syn?