This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Hoke skrev:Igar hade vi en Bordeaux 2005 smakning her i butiken jag jobbar.
Forsta gangen for mig att prova dessa viner.
Pa listan fanns
Ponet Canet, Gruaud Larose, Gloria, Beauregard, Nenin, Clos du Marquis, Pagodes de Cos, Alter Ego, Carruades Lafite, Lascombes, Brane Cantenac, Phelan Segur, Maucaillou, La Couspode, Fonbel.
Kungen i sallskapet var utan tvekan Ponet Canet. Otrolig kraft pa nesan, ung, fruktig och complex! I munnen var den elegant fruktig, otroligt balanserad och med en lang eftersmak. Grym!
Carruades var inte langt efter men hade inte riktigt samma tryck men formodligen den elegantaste av hela bunten! Eftersmaken satt i flera minuter.
En bra kvell!
H
Elvis skrev:Var på restaurang Drolma på Hotel Majestic i Barcelona i förrgår. En mycket bra restaurang men lite väl dyr (132 Euro för stora avsmakningsmenyn). Vi drack i alla fall en mycket god Chassagne Montrachet 2005 (kommer inte ihåg producenten) och sedan Vega Sicilia 2001 Valbuena 5. Den senare hade en fin doft om än svagare än väntat, men väl i munnen var det en helt annan sak: massor av smaker, frukt, ek, och lång eftersmak. Definitivt det bästa spanska vinet jag druckit!
Krug88 skrev:Igår blev det lite gott på Grappe...
Bruno Paillard BdB 88 mot Pol Roger PR 88
Följt av en halva Selosse Brut initial och avslutningsvis en Dom Leflaive Chevalier Montrachet 04
Skön liten spontanare!