Jimmy Forsman
I det stora hela tämligen meh...
SV: Idag dricker vi
Va?
Va?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Sorry, såg inte att det var 1er Cru som skrev, trodde det var du...Krug skrev:
Haha, klart du blir... :Krug skrev:Vad du säger är alltså att det är helt ok att vara elak mot mig, men inte mot 1CRU?
Nu blir jag sårad! ;D
Krisman skrev:Krug kan inte du summera vad vi drack i lördags?!
Elvis skrev:Ett försök till vit vecka sprack igår, när jag och fästmön skulle laga en god middag ihop. "Vore det inte gott med lite vin?" sa fästmön och några minuter senare hade jag korkat upp en Belle Epoque 1996 som jag tursamt nog hade i kylskåpet. Den drack vi sedan både till matlagningen och maten (lammfärsbiffar med en ingefära/äppel/pepparrots-sås och jordärtskockspuré). Maten var helt perfekt att dricka champagne till, men jag blev inte klok på Belle Epoque:n. Den smakade som en typisk Belle Epoque, dvs underbart, men det fattades något. Jag undrar om jag kan ha fått en svag flaska eller om den råkat ut för värme innan jag köpte den. Jag drack både 1998:an och 1999:an i somras, och min klara vinnare av dessa tre är 1998:an.