This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag antar att "Cremant" var en felstavning och att du egentligen menade "Cramant".Bubblaren skrev:Jag har nu försökt få honom att köpa en Cremant istället... för det vet jag att jag kan leva med som mousserat. Men jag känner redan att axlarna åkt upp och mina käkar är hårt sammanbitna... vad måtte det bli av denna fördrink???
weezer skrev:Lallement 96, den såldes på Bolis strax innan sommaren 2007..köpte bara en, tyvärr. Sjyst för pengarna, 359 balobas.
Finns lite liknande nu, dock annan prod. men samma kooperativ. http://www.systembolaget.se/SokDrycker/ ... randeviner
Lambo skrev:På tal om obehagliga upplevelser så drack tjejen en halva Asti igår till middagen och hon tycker det e sååå gott.
Jag tänkte va fan måste prova, hur illa kan det vara liksom. Jösses va fel jag hade, har haft svettningar och drömt mardrömmar om Asti i natt. Det var nog det värsta jag druckit i hela mitt liv.
Kan inte förstå hur nån faktiskt är villig att betala (nåväl den e ju nästan gratis) för ett sånt bubbel. Fy...
Gustibus skrev:Ljummen sommarkväll. Solmogna svenska jordgubbar doppade i vit choklad. Ett glas kall Asti. Mmmmm.
Lando skrev:Wow, trodde aldrig jag skulle säga det om Asti, men det där lät faktiskt riktigt gott..
Det är å andra sidan skillnad på asti och asti. Jag misstänker att trådskaparen syftade på Asti Martini som inte är sådär speciellt skoj.Gustibus skrev:Då var det nå'n mening med att man klev ur sängen i morse då.
Min inställning är att det finns en tid, en plats, ett tillfälle för varje vin. Nästan.
shorepower skrev:Det är svårt att säga "bättre". Samma som med Grand Année och RD från Bollinger, det varierar över tiden och med smaken, Den Oenotheque jag druckit var en 1990 och för mig så var den betydligt bättre än motsvarande "vanliga" 1990. Mer bröd, kraft och en större fyllighet. Å andra sidan läste jag här om Richard Juhlins middag med Krug-pojken (tror det var Krug eller Krug88) där de lovordade den vanliga 1990 som en av de bästa någonsin.
Fan, Anders du är ju rena Dompa ambassadören nu för tidenanders skrev:Det får nog jag ta äran för... ;D Notera dock att den flaskan hade behandlats som hundkött dvs fått duktigt med stryk innan slakten.
magnum skrev:Fan, Anders du är ju rena Dompa ambassadören nu för tiden
magnum skrev:Fan, Anders du är ju rena Dompa ambassadören nu för tiden