This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Andreas skrev:Vänta till mognad och få en käftsmäll eller drick nu. Som att skjuta raketer på midsommar.
Guayabera skrev:Låter härligt!
Var det oenothèque eller standard flaskor?
Låter inte alls illa. Önskar att jag varit med.CH skrev:Dom Perignon 2000, 1996, 1995, 1990, 1988, 1985, 1982, 1976, 1966, 1964
1985 vann klart då alla utom en hade den som kvällens bästa. 1966 och 1964 kom strax efter. 1966 var bäst i början och är nog den piggaste 60-talare jag provat. Grym mousse och en förvånansvärt bra syra. 1964 saknade tyvärr sin mousse men blev helt överjävlig bra efter en timme när den luftats. 1976 var grym hela kvällen men höjdes sig aldrig som de tre övriga och fick därför konstigt nog inte en ända röst när vi skulle plocka ur våra 3 favoriter. 1995 och 1982 däremot fick några. 1995 stabil hela kvällen men försvann lite i mängden eftersom den inte kunde visa samma styrka som de äldre gjorde. Grymt bra i alla fall och den i gänget som jag rekommenderar för inköp. Har man tålamodet att låta den ligga i 15 år till så kommer den bli ett monster men det kan bli svårt att hålla fingrarna bort med tanke på hur fantastiskt bra den är redan nu. 1982 var grymt bra i början och många hade den som favorit strax efter 1966 i början men den tappade tyvärr ganska mycket mot slutet så har man några liggande är det nog dags att öppna en och kolla hur den känns. 1996 var trevlig men inte klar på långa vägar. Finns en enorm potential i den men eftersom flertalet av de övriga var mer tillgängliga nu så fick inte denna så mycket fokus på sig. 1990 och 1988 var tyvärr ganska svaga flaskor som inte levererade i närheten av vad de kan göra. 1988 var sluten hela kvällen och trots att den fick några timmars luft så hände ingenting. 1990 var lite aktiv i början men dog ganska snabbt när den blivit lite varm. Försökte med konstgjorda andning genom att isa den men utan resultat. 2000 togs tillsammans med Fiskekrogen skaldjursbuffé och där gjorde den sig prefekt för i sällskap med övriga hade den inte en chans.
shorepower skrev:Fick den till reducerat pris efter en lång diskussion med den amerikanska kyparen kring det faktum att Louis Roederer Prermier Brut (vilket var angivet på vinlistan) och Roederer Estate Brut INTE är samma vin samt att champagne bara görs i Frankrike.
Yep, jag var ju i Florida, spanskan dominerar. Prermier är egentligen en böjd form av "tidigt lanserat". Används också ofta som benämning på dyslektiker ;DCH skrev:Stod det verkligen så i vinlistan?