LarsW
Medlem
Shantaram av Gregory David Roberts.
Självbiografi av en australisk heroinberoende bankrånare som rymmer till Bombay och
Miljöbeskrivningarna är fantastiska! Persongalleriet ännu bättre!
Rolig, sorglig, tankeväckande och brutal. 900+ sidor kändes kort.
Läste den första gången på plats i Indien när jag var där som utbytesstudent, gjorde den säkert minst två nivåer bättre.
Rekommenderas starkt.
Sveriges motsvarighet utspelar sig 1000 år tidigare och hoppas de flesta redan läste denna, jag har gjort det säkert 10 gånger genom åren.
Röde Orm av Frans G. Bengtsson
Handlar om den rödhårige Orm som
En av de bästa vikingasagor som finns och en av de viktigaste svenska böckerna genom tiderna.
Självbiografi av en australisk heroinberoende bankrånare som rymmer till Bombay och
...jobbar som läkare i slummen, frekventerar lyxhotellen, tvättar pengar åt maffian, kastas i indiskt fängelse, smugglar vapen åt Mujaheddin (utspelar sig på 1980-talet) och så vidare.
Rolig, sorglig, tankeväckande och brutal. 900+ sidor kändes kort.
Läste den första gången på plats i Indien när jag var där som utbytesstudent, gjorde den säkert minst två nivåer bättre.
Rekommenderas starkt.
Sveriges motsvarighet utspelar sig 1000 år tidigare och hoppas de flesta redan läste denna, jag har gjort det säkert 10 gånger genom åren.
Röde Orm av Frans G. Bengtsson
Handlar om den rödhårige Orm som
...blir kidnappad från gården av vikingar och stormar ett fort i spanien, blir tillfångatagen och blir först galärslav och sedan livvakt åt en muslimsk kung, stjäl först en gigantisk kyrkklocka och lite senare en kungadotter, hugger av huvuden och händer, invaderar England, blir kristen och bygger en kyrka, gräver upp guldkistor och dricker jäst komjölk.