gece
Man vänjer sig.
Jag är på!halv 8 hos mig finewines edition fyra forum medlemmar som känner varandra här ifrån men aldrig här träffats i verkligheten .
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag är på!halv 8 hos mig finewines edition fyra forum medlemmar som känner varandra här ifrån men aldrig här träffats i verkligheten .
Det händer...Gör du hembesök?
Hade vart hur kul som helst!halv 8 hos mig finewines edition fyra forum medlemmar som känner varandra här ifrån men aldrig här träffats i verkligheten .
Nope, då kinderna har bubblat i fett några timmar får de bara typ 30 sekunder i het panna på vardera sidan för att krispa dem lite så hinner inte bygga upp något att deglasera. När jag gör vinsåsen däremot så deglaserar jag med rödvin såklart!Deglaserar du pannan med griskinderna med lite sås innan serveringen också?
Det händer...
Nope, då kinderna har bubblat i fett några timmar får de bara typ 30 sekunder i het panna på vardera sidan för att krispa dem lite så hinner inte bygga upp något att deglasera. När jag gör vinsåsen däremot så deglaserar jag med rödvin såklart!
Aha, blir nej på glasera också. Ibland gör jag som du men igår ville jag inte mixtra så mycket med smaken på kinderna. Behövde inte ens stekfett då de var impregnerade med andflott!Jag menade glasera. Blev fel i första meningen. När jag har serverat kinder så brukar jag mata på med nån/några matskedar med sås så kinderna får en koncentrerad och klibbig/limmig yta.
Aha, blir nej på glasera också. Ibland gör jag som du men igår ville jag inte mixtra så mycket med smaken på kinderna. Behövde inte ens stekfett då de var impregnerade med andflott!
Jag har en shinken som skulle kunna skära ankbröstet så fint men med vissa praktiska svårigheter. Min Iaito på bilden kan möjligen dela en melon med kraft men inte mer Resultatet skulle inte vara vackert
Kul . Nej, mkt mer ovanligt än så. Hoki-ryuSvårt utanför ämnet:
Trevligt att se någon som tränar. Muso Shinden-ryu?
Och den Bourgognen skämdes verkligen inte till maten heller!
Livet är gott!
DennaVilken bourgogne månde det vara då?
2010 Louis Jadot Beaune 1er Cru Boucherottes Domaine des Héritiers
Från ett nyligt små partier släpp, glömt vilket...
Doft med både jordgubbar och röda vinbär, frukten är sval och behaglig, det finns nån örtkrydda...tror det är salvia och lurande i bakgrunden är det lite apelsinskal. Hittar inga träslag i doften.
Smaken är mycket knuten och diskret de första timmarna och domineras av tanniner. Men efter 5-6 timmar och dekantering börjar det hända saker. Svala jordgubbar med ek och mer salvia. Blött hö och svamp! Rulltobak och några 3-tums spikar i eftersmaken. Ingen antydan till sötma som kan vara irriterande bland PN's i mitt tycker. Detta är elegant och har nog potential att bli ännu bättre. Idag mycket trevligt och en solid 90a i poäng!
Visa bifogad bild 14531
Denna
Lördagsmiddag Smörstekt och egenfångad långa igen ikväll med pumpapure picklad gulbeta råhyvlad pumpa kantareller laxrom och den sista stänket utav gårdagens hummerbisq. Höstfärger när den smakar som bäst. Visa bifogad bild 14772