StefanAkiko
Återgår till pendeldrickning post-COVID.
Ja, det får du sannerligen säga.En riktigt bra 10-timmarslunch om jag får säga det själv
Visa bifogad bild 23162
Magiskt bra!!!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, det får du sannerligen säga.En riktigt bra 10-timmarslunch om jag får säga det själv
Visa bifogad bild 23162
Även uppläggning ingår i matlagningLagar och lagar…. När man haft en tuff dag med jobb så vart det ”lyx skagenröra” från lokal affären och rostat Levain med löjrom och lite färska räkor när man inte hann laga något annat. Enkelt. Gott!
Visa bifogad bild 24092
Visa bifogad bild 24093
Ser professionellt ut. Egen pizzaugn?Idag blev det hemlagad pizza. Degen har fått jäsa över natten i kylen och slutresultatet blev betydligt bättre än förra gången. Inte perfekt, men ett betydligt steg framåt.
Hade önskat att jag hade en. Kommer en bit på vägen med pizzasten och ugn som går upp till 300 grader.Ser professionellt ut. Egen pizzaugn?
1500,-/kg?Laga och laga.
Och inte behövs så elegant uppläggning heller.
Det viktiga är rätt råvaror.
Visa bifogad bild 24187
P.S. Vi köper löjrom till bra pris från en handlare i Kalix.
Ungefär hälften av butikspriset.
Han säljer på 1kgs burkar. De går att tina och frysa om i mindre burkar.
Vi går ihop med ett gäng eftersom frakten är rätt dyr.
Löjrommen skickas i frysbilar.
Eftersom det snart är tid för årets fångst kanske intresserade på FW kan gå ihop för att beställa tillsammans.
Det blir väl mer eller mindre inget siklöj-fiske i år.P.S. Vi köper löjrom till bra pris från en handlare i Kalix.
Ungefär hälften av butikspriset.
Han säljer på 1kgs burkar. De går att tina och frysa om i mindre burkar.
Vi går ihop med ett gäng eftersom frakten är rätt dyr.
Löjrommen skickas i frysbilar.
Eftersom det snart är tid för årets fångst kanske intresserade på FW kan gå ihop för att beställa tillsammans.
Vi betalade 1800:-/kg i fjol och förfjol.1500,-/kg?
Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det somVi betalade 1800:-/kg i fjol och förfjol.
Hur det blir i år vet jag inte än.
Vi betalade 1800:-/kg i fjol och förfjol.
Hur det blir i år vet jag inte än.
På ämnet Löjrom från Kalix så fick jag dessa priser i December. Var för snål då frakten sved och ingen annan ville köpa med mig...Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det som
Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det som
Varför tror du SLU ville ha totalstopp för fisket i år?Mycket bra pris må jag säga. Vill också tillägga att norrlänningar är nyckfulla och säger alltid vid varje år att det blev en så dålig skörd/uttag iår så därför är priset ovanligt högt, så har de låtit nu iaf i fem år känns det som
Är det möjligt att få kontaktuppgifterna till löjromsförsäljaren? Har du några aktuella priser?Tidigare köpte vi från en annan handlare som skickade löjrommen express.
Fryst packat i en frigolitlåda håller sig det ett dygn utan problem.
Den här mannen är bra.
Han vägrar att skicka med PostNord eftersom ingen vet när eller om det kommer fram.
Jag kan förbarma mig över ett kilo.Ska vi dra ihop ett kilo var på 10 pers till Sthlm, nån på?
Intresserad. Skulle behöva det i början av oktober. Är det möjligt?Ska vi dra ihop ett kilo var på 10 pers till Sthlm, nån på?