This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det enda smolket i bägaren var avsaknaden av ister som jag för dagen inte lyckades få tag på, hade nog höjt saftigheten en del annars.
Och mineralvatten till det va ?Då var middagen serverad ! En perfekt mediumrare och denna skiva från Gustav Otterberg kvalar med lätthet in på min top5 lista för 2016 både vad gäller smak syra och mörhet Visa bifogad bild 8722
Nej inte direkt blev en stygg och stöddig champagne mailly 04 les echansons. Man behöver inte alltid dricka rödvin utan PN driven skumpa funkar utmärkt ocksåOch mineralvatten till det va ?
Matrester i världsklass
Duger till och med till kära maken som aldrig äter rester. Sjötunga med Beurre Blanc sås och potatispuré...
I glaset en perfekt 1Cru från Chablis
Visa bifogad bild 9043
Åhhhh hemlagad hummerfond är svårt att slå... Jag blev tvungen att byta ut den planerade hummern på nyårsafton till sjötunga.Stackare, som fick äta rester. Själv gjorde jag soppa på lite av gårdagkvällens fond. Rörde ner lite grädde, värmde och skar ner en överbliven "hommerromp". Tyvärr hade jag inte lika fint vin som du.
På tal om det, 12 dagar kvar, grand blir av med två, frantzén med väl, stängt för länge? Har fäviken och oaxen chans på 3? Esperanto två?men smaken var åtminstone två stjärnor i Guide Michelin!
Svårt med champagne till det eller gjorde du ett försök ?Min svärsons bror nackade sina tuppar häromdagen då de var elaka mot hönsen. Vi fick en av honom igår, uttagen och flådd, så idag lagade min fru en kocko vän.
Visa bifogad bild 9339
En halv flaska billig australiensk syrah, champinjoner, vitlök, färsk timjan, lite buljong, smålök, tomatpuré och tre timmar i ugnen på låg temperatur. Serverades med ugnsrostad potatis, sötpotatis och rotselleri.
Presentationen kanske inte är som i Sveriges mästerkock men smaken var åtminstone två stjärnor i Guide Michelin!