Fin KurosakiIdag lagar vi... tunga! Sous vide i 24 timmar!
Det blir taco alá Sverige med karljohansås & champinjoner + lite rotfrukter och sallad!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fin KurosakiIdag lagar vi... tunga! Sous vide i 24 timmar!
Det blir taco alá Sverige med karljohansås & champinjoner + lite rotfrukter och sallad!
Valyriskt stål?Eh min mat. Grillning nr 6 i år. Hängmörad flapsteak från Hemköp torsplan, bra kött där faktiskt. Frun var lite väl hungrig och skyndade på så ytan blev lite väl grillad då den låg lite mycket över och lite mindre indirekt med lock, kom lite sån bränd beska, men fint kött annars.
Visa bifogad bild 9340
Nja, inte ens rostfritt)) , men snygg är den. Och vass. Och lång. Bra kniv helt enkeltValyriskt stål?
Shiro kamo kolstål ?Nja, inte ens rostfritt)) , men snygg är den. Och vass. Och lång. Bra kniv helt enkelt
Japp, damascus, så va det den hetteShiro kamo kolstål ?
Högst opraktiskt med katana som kökskniv, antar de bara är dekorationHuvudrätt ikväll: Stekt ankbröst på en bädd av stekt vitkål och lök med ugnsbakade körsbärstomater.
Till detta en 2011 Errazuriz Carmenère Single Vinyard (smaknot separat)
OBS det är INTE min kökskniv
Visa bifogad bild 9374
Jag har en shinken som skulle kunna skära ankbröstet så fint men med vissa praktiska svårigheter. Min Iaito på bilden kan möjligen dela en melon med kraft men inte mer Resultatet skulle inte vara vackertHögst opraktiskt med katana som kökskniv, antar de bara är dekoration
Men fy tusan så gott!!Köpte mig en bordsgrill från Sage efter att ha fått ohälsosamma cravings efter Reuben Sandwich. Idag blev det dock en variant med champagnecheddar, greve, talleggio, rostbiff, rökt bog och surkål på surdegsbröd. Å en kall Dead Guy Ale!
Riktigt lyckat så redan nu känns inköpet motiverat
Visa bifogad bild 9535
Köpt var?Spansk hängmörad rubia gallega ribroast första gången jag prövar spanskko helt magiskt gott Visa bifogad bild 9709 Visa bifogad bild 9710
Stockholm ICA supermarket/NK-Saluhall 399kr kgKöpt var?