Nyckelorden här är ju "
när någon ledande vinkritiker lyfter fram det ur beställningssortimentet"! Det är ju inte så väldigt långt ifrån "
tills någon vinkritiker får tillräckligt betalt för att lyfta fram det ur beställningssortimentet"... Ledsen, men jag kan inte riktigt tro på att ett vin som är SÅ FANTASTISKT BRA (!!!!) inte blir kvar av egen kraft. Vi hade det i butiken där jag jobbar, men det sålde inte tillräckligt. Fel land, fel pris, osv. Det är ju Italien som gäller för Sverige liksom...
Råkade ut för det "gamla gardet" idag också, där rekommendationer på flera olika viner som vi haft i sortimentet och som trillat ur pga bristande försäljning, rekommenderas av BGK och Mölstad. När de släpptes förra året så var det också rekommendationer för köp, men de har ändå inte blivit kvar och det var inte några dyrgripar direkt. Däremot var det inte italienska viner... Återigen verkar det lite märkligt.
För inte säga att någon är rent betald av en importfirma för att lyfta fram ett vin (jag vill helst inte anklaga någon för mutor...) så kan jag ju tänka mig att man som vinskribent kanske går på lite provningar hos importören, där denna då väljer att verkligen trycka på somliga artiklar. Inget fel med det, importören vill ju sälja sina produkter, men kanske är det lite genomskinligt från skribentens sida.