Skaggs
Medlem
Hade egentligen tänkt hoppa över Camille Saves men nu blir det en beställning! Tack, Larseman!
Jaha, då var det dags...
Tyvärr så känner jag mig ganska illiterat på mousserande, jag har liksom inte språket
Men tusan vad gott det var i munnen! Upplevde doften som ganska mogen, med bokna äpplen, nötter, nougat och rostat bröd. Frugan tyckte sig hitta lite dova toner av källare, fat och till och med lite stall (?!). Kunde nog inte riktigt hålla med, men en hel del mineralitet i form av våt cement kunde vi enas om.
I munnen är det underbart friskt och fräscht, röda äpplen, röda vinbär, en mousse som verkligen fyller ut och sprider smaken i absolut varenda vrå av munhålan. Fylligt och lite stramt med härlig längd. I min värld så är det här en riktigt bra champagne, men jag har ju fortfarande inte smakat Krug
92p (?)
Som ni ser så sticker min poäng ut och tyvärr (tack och lov) så kan man inte ändra sig. Helt klart är att jag troligen har en del upplevelser kvar när det gäller kvalitets-champagne, jag har inte så mycket att jämföra med uppenbarligen