This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
yes exakt såÄr tanken att den i personalen som hämtar beställningen även följer med ut för att underlätta så att man inte fastnar i nån kö då? Ser framför mig hur det kan bli jobbigt om man hämtar ut i rusningstid och varken vill se ut som en snattare eller behöver stå i en seg kö.
Hämtade ut en påse dag, fick legitimera och gick sen bara ut genom kassan visandes påsen.Tre beställningar uthämtade i nya modellen - dock på ett bolag med "egen kiosk" för beställda varor.
Krav på Leg och Beställningsnummer varje gång.
Jag behöver inte visa leg då jag är en stamkund, utom när det finns försäljare som inte känner mig sen förut och de som är kanske nybörjare.Jag har hämtat ut beställningsvaror vid några tillfällen och då är det alltid leg som gäller numer. Men det verkar vara lite oklart gällande webblanseringar då en butik sa att man måste ha med bådas leg för att hämta ut åt någon annan, medans en annan butik så att man ska kunna göra som tidigare eftersom man betalar dessa varor i butik.
Enligt samtal med Kungsholmstorgsbutiken så behöver man inte visa leg när man hämtar ut websläpp eftersom de betalas i kassa när man hämtar flaskorna.Jag har hämtat ut beställningsvaror vid några tillfällen och då är det alltid leg som gäller numer. Men det verkar vara lite oklart gällande webblanseringar då en butik sa att man måste ha med bådas leg för att hämta ut åt någon annan, medans en annan butik så att man ska kunna göra som tidigare eftersom man betalar dessa varor i butik.
Bara betalda varor kräver legg (är iaf min erfarenhet).Enligt samtal med Kungsholmstorgsbutiken så behöver man inte visa leg när man hämtar ut websläpp eftersom de betalas i kassa när man hämtar flaskorna.
Så har det funkar för mig. Och jag har fått visa leg.Låter mycket konstigt!
i dom butiker jag jobbar så har vi blivit upplärda att vi följer med kunden ut, alt öppnar upp en stängd kassa, så kunden slipper trängas vid kön, jag menar det handlar ju ändå om service
Samma för mej. Har hämtat ut säkert 30 förbetalda beställningar i olika butiker (i Stockholm) och det är samma förfarande överallt. Visa leg, bli utsläppt i egen kassa.Så har det funkar för mig. Och jag har fått visa leg.
De kanske märkte på bolis att lite för många kunder brukade göra som jag: att beställa vin i förväg innan jag skulle behöva betala. Med lite planering kunde man beställa vin kanske mer än två veckor före hämtning av varorna och de tyckte att sådana flaskor tog lite för mycket plats i lagret.Samma för mej. Har hämtat ut säkert 30 förbetalda beställningar i olika butiker (i Stockholm) och det är samma förfarande överallt. Visa leg, bli utsläppt i egen kassa.
Jag måste säga att jag gillar upplägget ändå. Den ekonomiska skadan är redan skedd och jag slipper stå i kö. Och det blir färre impulsköp.
Systemet uppfyller sin roll med begränsad tillgänglighetFörsöker att beställa lite roliga öl och liknande så de ska hinna fram innan jul, men uppenbarligen har banken som Systembolaget använder problem så det går inte att betala.
Och med tanke på att det inte går att betala så går det inte att beställa..
Verkar ju som ett smart system på så sätt *host*
Beställde och betalade en order igår kväll och den gick igenom utan problem.Försöker att beställa lite roliga öl och liknande så de ska hinna fram innan jul, men uppenbarligen har banken som Systembolaget använder problem så det går inte att betala.
Och med tanke på att det inte går att betala så går det inte att beställa..
Verkar ju som ett smart system på så sätt *host*
Jag kunde inte logga in i dag. Ringde till kundtjänsten och de skulle skicka en ny länk och det kan ta upp till tio minuter!Systemet uppfyller sin roll med begränsad tillgänglighet