Haglund
Medlem
Stockholm, PK-huset.Var befinner du dig nånstans i Sverige? Vilka butiker kan man utgå ifrån?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Stockholm, PK-huset.Var befinner du dig nånstans i Sverige? Vilka butiker kan man utgå ifrån?
Då har du ju lite bättre förutsättningar...Stockholm, PK-huset.
Så får jag nog gå emot mina principer lite och föreslå en storhusskumpa i form av 2008 Taittinger som jag tycker är väldigt god nu och som befriande nog har lite dosage också.
Har provat Taittinger 2008 2 ggr och vid båda tillfällena tyckte jag det var rena sockerbomben!Är nog bedd att hålla med, väl omtyckt av samtliga noviser jag serverat detta vin till. Dosagen hjälper ju till bra vid det klockslaget!
Gör det rätta: Hoppa på tåget till Göteborg, boka ett rum på Dorsia och slå dig ner i deras bar. Problem löst! (Krugen kommer flygande nästan av sig självt. EDIT: På glas, såklart.)Sällan jag befinner mig på Arlanda dock, kan du/ni komma på någon krog i Stockholm som kör Krug på glas?
Har druckit Krug GC i glas ett par gånger på Deli & Wine i Birger Jarlspassagen. 295 kr.Sällan jag befinner mig på Arlanda dock, kan du/ni komma på någon krog i Stockholm som kör Krug på glas?
Äsch då, nu är du lite hårt och kantig tycker jagHar provat Taittinger 2008 2 ggr och vid båda tillfällena tyckte jag det var rena sockerbomben!
Alla dagar! Taittinger smakar sockerdricka, PR är både mer väl strukturerad och seriösare stil.Pol Roger 2006 kostar bara ett par tior mer än Taittinger 2008 men måste väl vara ett bättre val!
Varför inte 2008 Serge Jumel Millésime för att stötta @KA Import?Pol Roger 2006 kostar bara ett par tior mer än Taittinger 2008 men måste väl vara ett bättre val!
Ja, just här och nu är Divine 2004 en bättre, och framförallt mer utvecklad, champagne!Kanske blir att man kör på en helflaska då och spar hälften till dagarna efter. Har fått en del tips på Leclerc Briant Divine Brut 2004 som även tidigare har nämnts i någon tråd. Eller ska man köra på en André Jacquart 2008?
Tack för tipset, blir ett besök där snarast möjligt.Har druckit Krug GC i glas ett par gånger på Deli & Wine i Birger Jarlspassagen. 295 kr.
Jäkligt intressant! Har aldrig hört något liknande om just mousserande vatten. Utveckla gärna (sensoriken i mig blir nyfiken)?
Eller snarare så dricker hon knappt alkohol alls, med undantag för dessertvin och halvtorr riesling. SNIP...
Du borde hitta massor av tips här i tråden! Välkommen!Hej! Tänkte att mitt första inlägg i forumet delvis kunde passa i den här tråden. Är relativt ny gällande vin då jag istället nördat ner mig på öl senaste åren, men känner (tyvärr för plånboken ) att jag börjat utveckla ett vinintresse.
Drack för någon vecka sen den här palmern 2008 och tyckte den var mycket god, med den väldigt ringa erfarenhet jag har om champagne. Kände genast ett sug efter mer champagne! Efter lite läsande här på forumet senaste tiden köpte jag på mig ett par flaskor Jacquart 2008 och Cazal 2008, varav någon eventuellt kommer att drickas på nyår. Tror ni att de flaskorna jag köpt kommer falla mig i smaken i jämförelse med palmern eller finns det risk att de är för avancerade i förhållande till min outvecklade champagne-gom? Om så är fallet får jag spara dem till senare tillfälle och tar gärna emot andra "nybörjartips" i ~400kronorsklassen! Sällskapet som nyår ska firas med är precis som mig generellt intresserade av dryck och har druckit mycket fin-öl men har väl begränsad erfarenhet av vin.
Kul om ni är några stycken, då har du ju en ypperlig möjlighet att köpa flera av tipsen i tråden och prova dem mot varandra. Det är alltid givande, helst med ett glas per vin så ni kan jämföra bättre.Du borde hitta massor av tips här i tråden! Välkommen!