m_trobeck
Ständigt sökande. Rotlös.
Snubblande nära att trycka [! Anmäl] då denna kommentar inte håller sig till gängse Finewines-anda och tradition.-Märk väl att jag mot alla odds faktiskt ledde tillbaks tråden mot vad trådskaparen avsett!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Snubblande nära att trycka [! Anmäl] då denna kommentar inte håller sig till gängse Finewines-anda och tradition.-Märk väl att jag mot alla odds faktiskt ledde tillbaks tråden mot vad trådskaparen avsett!
Nästan så jag kände en tvekan mellan att anmäla eller gilla det inläggetDen finns ännu billigare (under 40 Euro plus frakt) på Venus Vins, en jättebra fransk vinhandlare som jag precis har upptäckt. Ni som har köpstopp bör inte ladda ner deras katalog...
Oavsett vad så fick du plötsligt mig att öppna ögonen! Det får nog bli en sådan snarast för att testa åtminstone.Konstigt att ingen nämnt Beaumont des Crayères med nya årgången 2004 (289 kr!). Den givna outsidern ("smygaren") på varje blindprovning med prestiger.
Välkommen, kan tänka mig att ditt första inlägg blir en gillaraket! Var bor du förresten om man skulle råka ha vägarna förbi!Hej!
Är ny på forumet så jag tänka att det kunde vara roligt att dela drickaplanerna inför det nya året.
Bollinger RD 1996
chateau de bligny 1996 BdB magnum
billecart salmon cuvee nicolas francois 2002
Vad som ska drickas när är tyvärr inte spikat än men det ser ut som att magnumen bli avslutet.
Tack för ett trevligt välkomnande. Jag är göteborgareVälkommen, kan tänka mig att ditt första inlägg blir en gillaraket! Var bor du förresten om man skulle råka ha vägarna förbi!
Om du med "avslut" syftar på att öppna vid tolvslaget så vill jag avråda dig från att poppa något fint. Börja kvällen med det bästa du har och öppna något enkelt och billigt när det är dags att skåla in det nya året.Hej!
Är ny på forumet så jag tänka att det kunde vara roligt att dela drickaplanerna inför det nya året.
Bollinger RD 1996
chateau de bligny 1996 BdB magnum
billecart salmon cuvee nicolas francois 2002
Vad som ska drickas när är tyvärr inte spikat än men det ser ut som att magnumen bli avslutet.
Tack för välkomnandetOm du med "avslut" syftar på att öppna vid tolvslaget så vill jag avråda dig från att poppa något fint. Börja kvällen med det bästa du har och öppna något enkelt och billigt när det är dags att skåla in det nya året.
Välkommen till forumet!
Om det inte nödvändigtvis måste poppas rekommenderar jag att du tar magumen till middagen och tar det som blir över till tolvslaget. Dåligt bubbel på tolvslaget är väldigt överskattat...Jag var på en nyårsmiddag där @Orpale öppnade en fantastisk Paillard 79 magnum efter tolvslaget. Den legendariska sittningen finns beskriven någonstans här tror jag.Tack för välkomnandet
Det låter som du pratar från erfarenhet och Jag köper det du säger
Blignyn får överlever nyår och har blivit ersatt med en Beaumont des Crayères NV
Mycket bra sortiment - Henriot 2006 för €28 (som blir ungefär 375 kr inkl moms och frakt) är onekligen ett kap!Den finns ännu billigare (under 40 Euro plus frakt) på Venus Vins, en jättebra fransk vinhandlare som jag precis har upptäckt. Ni som har köpstopp bör inte ladda ner deras katalog...
Ja, precis som vaskning på Stureplan är underskattat.Dåligt bubbel på tolvslaget är väldigt överskattat
Ja, helt plötsligt börjar jag fundera på om jag skall nyttja öppet köp på bolaget på mina flaskor Henriot...Mycket bra sortiment - Henriot 2006 för €28 (som blir ungefär 375 kr inkl moms och frakt) är onekligen ett kap!
Snygg bränna. Antar att bilden är efter USA-resan.
Det är nog en odegorgerad specialutgåva, inte skulle det väl fuskvaskas så flagrantSnygg bränna. Antar att bilden är efter USA-resan.
Sen är det dubbelfel att fuskvaska, ser ut som skumpan druckits upp och bytts ut mot bitter lemon...
Vad låg frakten på från Venus Vins?Den finns ännu billigare (under 40 Euro plus frakt) på Venus Vins, en jättebra fransk vinhandlare som jag precis har upptäckt. Ni som har köpstopp bör inte ladda ner deras katalog...
Gissar på 75 € för 12 flaskor...Vad låg frakten på från Venus Vins?
Nu såg jag hans nästa inläggGissar på 75 € för 12 flaskor...
Hur lång var leveranstiden ?Den finns ännu billigare (under 40 Euro plus frakt) på Venus Vins, en jättebra fransk vinhandlare som jag precis har upptäckt. Ni som har köpstopp bör inte ladda ner deras katalog...
Hur lång var leveranstiden ?