Ilza skrev:
Är det någon som har bra tips på var man kan få hem ett mindre antal (~6 st) flaskor av blandade bättre & lagrade flaskor till rimlig peng?
Även om man har en del kul liggandes finns det ont om lagrat då jag bara ägnat mig åt detta ett par år nu och tyvärr går lagringen segt (samt det där svinnet av flaskor som testas).
Min tanke är att eftersom jag fyller jämnt så är det ett lysande tillfälle att bjuda sig själv och bekanta på lite roligare viner till en bra middag, önskar då lite blandat skumpa, vitt, rött och budgeten ligger kring 1500-2000 flaskan inkl frakt mm. Förslag på inköp ses som en bonus ;D
Som kayaker skirver, finns många ställen. alla utomlands, frw.co.uk har också en hel del att välja på. Om vi ska ge förslag så måste du nog ge lite smakpreferenser, områden, år (riktigt gammalt, lite yngre etc).
Du har ju också auktionsverket som kör. Enstaka flaskor kan vara lite vanskliga att köpa då man aldrig vet lagring etc. Bor du i södra Sverige så kan du ju också åka över sundet till Danmark för att handla
En annan sak är när du behöver vinet, är det i närtid kan du skippa frw då de inte har ett lager.