Jag kom på att tänka en grej när jag sitter här bakom dataskärm och småsurfar lite grann, som oftast. Vilken vintidskrift tycker ni är den mest prisvärda som finns ur svensk aspekt? Alltså om vi säger att de ska ha med ganska mycket recensioner om sådana viner också som säljs hos oss. Helst på engelska, då jag kan inte något annat språk tillräckligt bra, för att kunna läsa underverket. Svenska och finska funkar så klart bra med, men på den fronten finns det inte många som jag skulle betala för.
Priset är inte primärt, men några fantasisummor kommer jag inte att betala för tidningen. Det funkar någorlunda bra också med en e-tidning om vin, bara det är en hyfsad bra läsupplevelse, ungefär som våra vanligaste dagstidningar i elektroniskt format.
När det verkar i stort sett omöjligt att prenumerera
Wine Enthusiast, utan att ringa dit, så väljer jag bort den på en gång.
Decanter har jag haft ett tag, men den gav mig inte så mycket. Lite överkurs för mina behov och dessutom litar jag inte på deras märkliga recensioner där de varvar med höga poäng till billiga viner osv. som verkar helt absurt.
Det kanske inte finns så värst många vinaviser kvar i så fall. Jag kan så klart läsa norska också hjälpligt, men jag tycker inte om det. Danskan går fetbort, för jag fattar inte ens hälften vad det står i.
Jag kommer ihåg att ett tag var
Wine Spectator oerhört billigt att prenumerera, men de tiderna är säkert historia i dag. Den har jag också haft ett tag. Jag rankar den lite högre än
Decanter ur personlig synvinkel alla fall, så kom gärna med förslag och ge mig så färsk information om priserna etc. som det är bara möjligt om ni har alltså kännedom om saken, för någon/några här borde ändå läsa en vintidning som kommer hem genom brevlådan.