Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

jrick

Medlem
JC:s vintankar provade Olim Bauda för två år sedan och gillade mycket, googla så hittar du. Själva har jag inte provat någon av de där tyvärr.

Edit: sen!

AdamST

Medlem
Hej på er!

Jag undrar vilken champagne man ska köpa runt tusenlappen? Gärna på systemet/beställningssortimentet :)

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Vet inte om jag håller med i detta fallet, jag personligen hade nog spenderat tusenlappen på andra skumpor men som skrivs ovan så är ju 2008 en fantastisk årgång.
Jag kan rekommendera att du anmäler dig för nyhetsbrev hos Caviste och hos Franska Vinlistan båda jobbar med kampanjer där vinerna finns tillgänglig under en vis tid. FVL är mer fokuserad mot Champagne men även Caviste has en del kvalitetsbubbel om än mer stilla viner, dessvärre har nog många av nollåttorna redan försvunnit men om du har tur kanske det dyker upp någon eftersläntrare under hösten..

AdamST

Medlem
Vet inte om jag håller med i detta fallet, jag personligen hade nog spenderat tusenlappen på andra skumpor men som skrivs ovan så är ju 2008 en fantastisk årgång.
Jag kan rekommendera att du anmäler dig för nyhetsbrev hos Caviste och hos Franska Vinlistan båda jobbar med kampanjer där vinerna finns tillgänglig under en vis tid. FVL är mer fokuserad mot Champagne men även Caviste has en del kvalitetsbubbel om än mer stilla viner, dessvärre har nog många av nollåttorna redan försvunnit men om du har tur kanske det dyker upp någon eftersläntrare under hösten..
Tack för tipsen, ska skriva upp mig på bägge! :) Är inte stenhård i prissättningen på champagnen, testar gärna något billigare så att man kan jämföra

Pontus

Medlem
Skoj, den ska jag kolla upp! :) Visst var 2002 ett riktigt bra år för champagne?
En mycket bra årgång som krävt och kräver en del lagring.
Frågan gällde ju SB i första hand, och runt 1000-lappen, och då är detta mitt förstaval. Jag tycker att den står sig mycket väl i konkurrensen på den prisnivån.

Last edited:

Emanuel

Instagram; Swedish Champagne Dude
Tack för tipsen, ska skriva upp mig på bägge! :) Är inte stenhård i prissättningen på champagnen, testar gärna något billigare så att man kan jämföra
Nu är jag inget fan av större hus men måste erkänna att Taittingers 2008a är ett jäkla bra vin och deras nollåtta på magnum för tusenlappen känns som en bra investering. Länk till store satan

I övrigt är ju bolaget rätt usla på bra småodlare och det är ju generellt där man hittar riktig bra kvalité för pengarna.

Mattias Schyberg

Administratör
Cuvée St Vincent 2000 prisnedsatt till 525kr. Då får du nästan två st flaskor [mycket!] bra och mogen Champagne för en lax.
http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/cuvee-st-vincent-8400301
Var bara tvungen att lägga till en väldigt viktig detalj i din för övrigt eminenta rekommendation. Ett av de bästa bubbel jag har druckit, vilket inte är en alltför diger lista men ändå. Den allt annat än optimala årgången generellt gör den dessutom optimal att dricka nu till skillnad mot demonårgångar som exempelvis 2002:an som inte alls fläker ut sina behag på samma vis. Prisvärt värre är således min kommentar! :)

Toppen