BarisMattsson
Medlem
Aj fan. Då får man leva på hoppet, då.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag behöver en bulvan!Finns några PP på PK-huset fortfarande
Ja, typ 112 st kvar en timma efter släppet (2 i GBG och 5 i Malmö). För övriga landet hade 1 sekund på sig och kanske missade ändå. Man kan lätt bli lite konspiratorisk att Stockholm prioriteras så mycket trots att efterfrågan inte motsvaras.Finns några PP på PK-huset fortfarande
Var tvungen att skriva till Kundtjänst... Inte för att det spelar någon roll men ändå...Ja, typ 112 st kvar en timma efter släppet (2 i GBG och 5 i Malmö). För övriga landet hade 1 sekund på sig och kanske missade ändå. Man kan lätt bli lite konspiratorisk att Stockholm prioriteras så mycket trots att efterfrågan inte motsvaras.
Dubbelgilla på den, det där borde vara självklart. Men det är klart, det finns ju ett antal gamla stofiler i våra tre största städer som ännu inte tagit till sig detta med datorer i allmänhet och internet i synnerhet. Naturligtvis måste de få möjlighet att köpa mycket mer än alla vi andra.Det självklara vore förstås att ALLA flaskor som köpts in först gjordes tillgängliga via webbsaldo för att sedan om något blev kvar skickas ut till butik?
Vem var det som svarade detta?Fick detta svar om hur beställningarna behandlas.
"Jo, det var rätt stort tryck, dock är det tydligen så att alla beställningar går igenom även om det inte finns några flaskor kvar. Systembolagets system hinner inte riktigt med att uppdatera utan det kommer ske först i morgon. Alla ordrar går till vår distributör som kommer genomföra dem i tidsordning – när vinerna är slut kommer de som inte får några flaskor få ett meddelande från Systembolaget. Tyvärr kan det ta några dagar."
Komplettering: "De bör gå på tiden för genomförd beställning – det är den informationen de ser när de får beställningarna."
Vem var det som svarade detta?
Svaret tyder på att vissa butiker redan hunnit skicka iväg beställningar.En Karin på Johan Lidby.
Svaret tyder på att vissa butiker redan hunnit skicka iväg beställningar.
Har för mig att butikerna brukar skicka alla ackumulerade BS-beställningar på morgonen/förmiddagen två dagar (kan vara tre) innan leverans. En del stora butiker kan man misstänka gör detta varje dag, så det är väl detta Lidby redan har hunnit se.
Vissa butiker får bara leverans en gång i veckan, så om det till exempel skulle råka vara på måndagar så går inte beställningarna i väg förrän nästa torsdag, om jag förstått rätt. Det betyder i så fall att de måste vänta ungefär en vecka innan de kan börja reda ut ordningen i vilken beställningarna faktiskt las.
Jag skickade faktiskt mail till dem och sa som det var att jag har haft kontakt med leverantören av vinet som bekräftat att de har 168 flaskor i sitt lager som Systembolaget inte har tagit med i varken webbsaldo eller saldo i butik. Frågade också om de tänker ta dessa flaskor till de beställningar som antagligen har hunnit bli dubbelbokade. Får se vad jag får för svar.Fler borde maila kundtjänst och klaga på systemet... Vem vet... Till slut kanske vi tröttar ut dem...
Det brukar inte gå att lägga beställningar när webbsaldot är slut och det uppdateras i "realtid".Jag pratade även med leverantören. Alla flaskor som Systembolaget inte har köpt in är helt slut, dock är det 168 flaskor som inte ligger i deeras depå och som alltså varken syns i webbsaldot eller i butiker. Jag tänker att även om folk fått bokningsbekräftelse och att flaskorna från webbsaldot inte räcker så borde de kunna ta av de 168 flaskorna som finns kvar eller? Varför inte släppa alla på en gång? Finns ju de som inte kunde beställa då det stod 0 i webbsaldot, men detta är alltså inte hela sanningen.
Och så länge vi handlar av dom...De lär fortsätta med det så länge de har monopol.