Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Stora vad ska jag köpa-tråden

Mattias Schyberg

Administratör
Nej jag är en hårt arbetande kock i Stockholm du följer ju mig även på Instagram
Svårt att veta om någon har importörsysslor vid sidan av så att säga och oavsett vad så är det bra om det är tydligt för alla läsare. :)

Inlägget anmäldes dessutom av en medlem, vilket styrker min poäng.

rs14

Medlem
Jag vet att enstaka SB-butiker fortfarande har Winston -02 kvar (och även -00 i vissa butiker). 2002 är väl en årgång som bör ha potential att hålla längre än 2004. Samtidigt får man då betänka att de flaskorna börjat livet på ett trist sätt, nämligen att stå på en hylla på ett lokalt SB ett par år i rumstemperatur, och det är väl lite oklart vilken effekt det kan tänkas ha på 20 års sikt.

Importören har fortfarande WC 2002 i lager och den går att köpa via privatimport hos SB. Även om 2004 är väldigt bra den också så hade jag nog satsat mina slantar på 2002.

Keen

slan
Om man rimlighetsbedömer tobbe81s inlägg så inser man att Johan Lidby knappast behöver göra fulreklmam på forum för att sälja Raveneau... Man borde man förstå att det är ett public serivce-inlägg mtp vilket vin som avsågs :D

Med det sagt, dumt av dig att skvallra! Högre tryck imorgon och mindre chans att jag får :p

Pontus

Medlem
Litet tips inför fredagen för er som blev utan 18/11 hoppas att det är ok att lägga upp den här. Tipset är från Johan Lidby vinhandel.

Många refererar till Raveneau som Chablis svar på DRC i Bourgogne och man förstår varför när man fått tillfälle att dricka något av deras viner. Det är en stor vinupplevelse som får en vinälskare att le av lycka. Med sin sköljande mineralsyra, som lämnar ett läskande salttäcke på tungan, sin stora mogna frukt och ett oändligt långt avslut, är detta en helt unik Chablisupplevelse.

Givet den ytterst begränsade tillgången, och den stora efterfrågan, har vi ett maxtak på en butelj per medlem. Lägger man mer än en flaska, går inte beställningen igenom. Säljstart är på fredag den 2 december, klockan 10.00 så logga in på Systembolaget i god tid innan.

Petit Chablis Magnum 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 72372-06 Pris: 899 kr

Chablis 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 74766-01 Pris: 449 kr

Chablis Premier Cru Butteaux 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 74527-01 Pris: 679 kr

Chablis Grand Cru Blanchot 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 74143-01 Pris: 999 kr
En butelj per medlem eller en butelj per artikel per medlem?

magnum

Epernay, Frankrike
Litet tips inför fredagen för er som blev utan 18/11 hoppas att det är ok att lägga upp den här. Tipset är från Johan Lidby vinhandel.

Många refererar till Raveneau som Chablis svar på DRC i Bourgogne och man förstår varför när man fått tillfälle att dricka något av deras viner. Det är en stor vinupplevelse som får en vinälskare att le av lycka. Med sin sköljande mineralsyra, som lämnar ett läskande salttäcke på tungan, sin stora mogna frukt och ett oändligt långt avslut, är detta en helt unik Chablisupplevelse.

Givet den ytterst begränsade tillgången, och den stora efterfrågan, har vi ett maxtak på en butelj per medlem. Lägger man mer än en flaska, går inte beställningen igenom. Säljstart är på fredag den 2 december, klockan 10.00 så logga in på Systembolaget i god tid innan.

Petit Chablis Magnum 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 72372-06 Pris: 899 kr

Chablis 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 74766-01 Pris: 449 kr

Chablis Premier Cru Butteaux 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 74527-01 Pris: 679 kr

Chablis Grand Cru Blanchot 2014 (Domaine Francois Raveneau, Bourgogne, Frankrike)
Hemligt artikelnummer: 74143-01 Pris: 999 kr
Sanslöst bra priser!:)

Keen

slan
Vi får se hur det där gick... Sidan gick lite trögt, beställningen bekräftad 10:00:55 typ. Känns inte som att jag kommer få allt.

Magnus L

urydhtfilgukj
Givet den ytterst begränsade tillgången, och den stora efterfrågan, har vi ett maxtak på en butelj per medlem. Lägger man mer än en flaska, går inte beställningen igenom.

Kollade snabbt igenom deras mejl precis innan och noterade då att man inte kunde beställa alla som jag hade tänkt. Fick panik-välja och blev således något fördröjd :)

Du skulle läst mitt inlägg ovan. Ställde frågan till dom och fick detta svar:

"Hej,
Det gäller en flaska per vin.

Mvh
Karin"
Jag fick samma svar från Karin. Hur snabbt brukar flaskorna ta slut? Jag ser inte på sekunden när de gick igenom men alla beställdes inom den första minuten iallfall.

Toppen