petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Jag också! En låda säkrad Sommaren är räddad
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Samma här.Sådär, fick PI offerten på Flame Tokay precis. Inga La Malinche då de kommer 18/3.
Dags att lägga en PI om du inte redan gjort det!Fan den där Tokajen hade jag ju sett fram emot!
Glöm inte att tjata lite om La Malinche även om det blir ett nej.Dags att lägga en PI om du inte redan gjort det!
Yes, samma här! Ska bli spännande att testa!Samma här. Inte ens någon extra fraktkostnad, smutt!
Korrekt. Viner som inte marknadsförs av svensk importör kan istället privatimporteras från valfri utländsk handlare. Teoretiskt kan du alltså privatimportera några flaskor direkt från USA men det blir svindyrt. Typ 4000 + flaskorna + tull.PI funkar endast för viner Vinunic tagit in eller hur? Övriga får man hoppas att de tar in vid senare tillfälle.
”Disclaimer”: Hauss är kul, men vinerna ska vara bra också. Hoppas få ett smakprov senare i vår och avgöra.
90,5p på CT är ofta ett bra vin. Och då är ändå inte mina 93 medräknade där. Sen att många får kväljningar bara man nämner ”orange” eller (gud förbjude) ”rosé”. Det här vinet är ingetdera och Adam är ingen vanlig vinmakare. Det märkte vi alla som testade Malinche hemma hos @Bror. Jag tror ingen blev besviken utan mer nyfiken av hans vin. Bara att få dricka ett vin från 120-åriga stockar av en druva som knappt någon annan gjort vin av förut är en ynnest. Jag gillar det skarpt! Men det är definitivt inte för alla. Marconiamandlar, lagrad hårdost och Flame i glaset kommer att göra många kvällar för mig i sommarPI funkar endast för viner Vinunic tagit in eller hur? Övriga får man hoppas att de tar in vid senare tillfälle.
”Disclaimer”: Hauss är kul, men vinerna ska vara bra också. Hoppas få ett smakprov senare i vår och avgöra.
Förhoppningsvis tänker Vinunic ”ojdå, vi måste helt klart se till att ta in mer och fler viner från den här producenten”.Haha, va sköna ni är - kul! Undrar vad Vinunic tänker nu när halva deras stash för restauranger är borta redan!
De bryr sig inte bara de får sälja. Hoppas intresset för Malinche också blir stort - då kommer du säkert att få frågan om att utöka exportenHaha, va sköna ni är - kul! Undrar vad Vinunic tänker nu när halva deras stash för restauranger är borta redan!
Dags att lägga en PI om du inte redan gjort det!
Rätt så smidigt faktiskt. Har för övrigt för mig att det är PI som gäller när viner bara finns i RS hos importörerna.3 flaskor Flame Tokay säkrade min första privatimport någonsin
Rätt så smidigt faktiskt. Har för övrigt för mig att det är PI som gäller när viner bara finns i RS hos importörerna.