The Wall
Medlem
Fick just sms om att mina också finns att hämta, snabbt jobbat av Vinunic.
Kan vinet fungera att matcha till kokta rödbetor med senapskål, lite fetaost, vinägrett och rostade pinjekärnor månntro?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fick just sms om att mina också finns att hämta, snabbt jobbat av Vinunic.
Skulle jag kunna tänka mig att det gör.Fick just sms om att mina också finns att hämta, snabbt jobbat av Vinunic.
Kan vinet fungera att matcha till kokta rödbetor med senapskål, lite fetaost, vinägrett och rostade pinjekärnor månntro?
Det är bara en tidsfråga innan det finns fler flaskor i din privata källare än det finns tillgängliga flaskor i Sverige.Tack!
Nu finns det mer Flame Tokay i Sverige än det finns i USA! Jag sålde precis ut mina sista 24 flaskor 2018 och 2019 här i januari. Har kanske en case av varje kvar i min privata källare, det är allt.
Puff!
![]()
Idag dricker vi, provningsnoteringar och diskussioner
Jag är dålig på PI, gillar Montus och vill ha '14 (som jag inte har). Vem säljer den? Det var Vinunic som hade den men när jag skulle beställa i förrgår så var den slut. :/www.finewines.se
Gabriel Gold och Gabriel StandArt vill jag minnas var snäppet bättre än Veritas Riesling/Zinfandel. Har även testat i Zalto Bx, men det kändes inte riktigt klockrent av någon anledning.Tänkte poppa en flaska ikväll! Vad har ni provat med för glas? Några intressanta inspel?
Tack för svar. Har tyvärr inte tillgång till några Gabriel.Gabriel Gold och Gabriel StandArt vill jag minnas var snäppet bättre än Veritas Riesling/Zinfandel. Har även testat i Zalto Bx, men det kändes inte riktigt klockrent av någon anledning.
Zalto Universal ligger nog närmare Gabriel-formen, men det ska bli intressant att höra vad du tycker om vinet ur White resp Bourg.Tack för svar. Har tyvärr inte tillgång till några Gabriel.
Kommer testa Zalto white och bourg.
Ja precis, inser att jag måste bredda utbudet av glas hemma.Zalto Universal ligger nog närmare Gabriel-formen, men det ska bli intressant att höra vad du tycker om vinet ur White resp Bourg.
"Man kan inte ha för många glas hemma, oavsett vad den äkta hälften tycker."Ja precis, inser att jag måste bredda utbudet av glas hemma.
Blodgrape! Såklart!Efter en extremt soft labour arbetsdag framför datorn som växlades mot hard labour på vedbacken kände jag att det var dags att poppa en Lanterna. Ville ha ngt friskt att rensa både huvudet och kroppen med. Först till marconiamandlar sen till rökt shortribs med sallad. Hur bra som helst. Initialt lite för kall och då är den lite stum. Med värme kommer dofter av lakrits och i munnen är det blodgrape med lite små tanniner. När jag testade vinet i höstas så var det syran som överraskade mig mest. En ganska hög syra som inte drog ihop salivkörtlarna utan dansade runt i munnen och bara var frisk! Det intrycket kvarstår. Fantastiskt.
Visa bifogad bild 25582
Vad vet du om Zinfandelen och White Zinfandelen?28 april släpps Marina.
Flame Tokay, Zinfandel och en White Zinfandel släpps i BS senast 1 juni.
Ska bli skoj att testa @Adam Frisch !