Robbes
Medlem
Beställde denna https://www.adlibris.com/se/bok/the-noble-rot-book-wine-from-another-galaxy-9781787132719 imorse, ngt som läst?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Beställde denna https://www.adlibris.com/se/bok/the-noble-rot-book-wine-from-another-galaxy-9781787132719 imorse, ngt som läst?
Blev det någon Sydafrika-bok? Är själv intresserad av att få tag på någon bra. Har du någon/några att rekommendera?Jag är på jakt efter en bra bok om vin från Sydafrika och behöver tips. Har sett att det finns ett flertal att välja på men mina egna sökningar om skillnaderna har inte resulterat i att jag finner den ena eller andra boken bättre.
Tyvärr inte. Har inte varit överdrivet aktiv att leta men det jag funnit på nätet har inte vunnit mitt intresse. Hojta till om du hittar något intressant.Blev det någon Sydafrika-bok? Är själv intresserad av att få tag på någon bra. Har du någon/några att rekommendera?
Beställde precis Håkan Nilssons Provsmakning i Sydafrika via bokbörsen (70kr + frakt 62kr). Gillade hans Provsmakning i Toscana som ger både en översikt och lite djupdykningar hos producenter, får se om denna är något liknandeTyvärr inte. Har inte varit överdrivet aktiv att leta men det jag funnit på nätet har inte vunnit mitt intresse. Hojta till om du hittar något intressant.
Skriv gärna några rader när du har bläddrat igenom den.Beställde precis Håkan Nilssons Provsmakning i Sydafrika via bokbörsen (70kr + frakt 62kr). Gillade hans Provsmakning i Toscana som ger både en översikt och lite djupdykningar hos producenter, får se om denna är något liknande
Nu har boken kommit. Bifogar innehållsförteckning samt delen om Meerlust. Det ger en ganska bra bild över hur boken är. Jag ser den som en introduktion till Sydafrika med lite nedslag hos olika producenterSkriv gärna några rader när du har bläddrat igenom den.
Tack! Kanske inte riktigt det jag var ute efter. Är mer ute efter en bok som beskriver de olika regionerna och vinstilarna, snarare än producenter.Nu har boken kommit. Bifogar innehållsförteckning samt delen om Meerlust. Det ger en ganska bra bild över hur boken är. Jag ser den som en introduktion till Sydafrika med lite nedslag hos olika producenter
Det är med lite om det precis början men väldigt kortTack! Kanske inte riktigt det jag var ute efter. Är mer ute efter en bok som beskriver de olika regionerna och vinstilarna, snarare än producenter.
Även jag hittade samma bok för samma peng på Bokbörsen från Bofinken Antikvariat. Hämtade ut den idag och efter att ha skalat av ett lager brunt omslagspapper, ett lager tunn wellpapp och två lager bubbelplast uppenbarades detta:Beställde precis Håkan Nilssons Provsmakning i Sydafrika via bokbörsen (70kr + frakt 62kr). Gillade hans Provsmakning i Toscana som ger både en översikt och lite djupdykningar hos producenter, får se om denna är något liknande
Clarke gives readers a comprehensive insight into the landscape, geology and climate that help create South Africa’s wines, noting the growth of terroir-driven, expressive wines that today define the top-end of quality and character. Since the end of apartheid, vineyard plantings have changed dramatically, and a chapter on the key grapes outlines the current range of varieties and their typical expression in the Cape. Finally, each region is explored in detail, with key producers, both big names and new innovators, profiled. Altogether, this thorough exploration of the fascinating story of South African wine is an invaluable guide to a wine country that is going from strength to strength.
Fick hem mitt exemplar nyligen och det ser lovande ut. En "riktig" vinbok med historia, druvor, klimat samt de olia regionerna. Kort och bra sammanfattat av många producenter utan att sväva ut för mycket. Definitivt ingen coffee table bok, som jag skulle klassa Håkan Nilssons Provsmakning i Sydafrika.Snubblade över en bok utgiven 2020 om Sydafrika som ser intressant ut för er som letade. Verkar riktigt intressant!
https://www.bokus.com/bok/9781913022020/the-wines-of-south-africa/
Visa bifogad bild 23201
Vad kul! Gick det så snabbt att få den eller hade du hittat den innan o beställt? Var beställde du ifrån?Fick hem mitt exemplar nyligen och det ser lovande ut. En "riktig" vinbok med historia, druvor, klimat samt de olia regionerna. Kort och bra sammanfattat av många producenter utan att sväva ut för mycket. Definitivt ingen coffee table bok, som jag skulle klassa Håkan Nilssons Provsmakning i Sydafrika.
Har bara skummat igenom The Wines of South Africa ännu, ser fram emot fortsatt läsning.
Hade redan beställt den på Adlibris. Tog c:a två veckor att få hem den då de inte hade den på lager. Värd att vänta på.Vad kul! Gick det så snabbt att få den eller hade du hittat den innan o beställt? Var beställde du ifrån?
Märkligt sammanträffande. Kollade så sent som igår på Adlibris och där står det 1 juni.Har du beställt @Crist(al)ian 77 ? Ny uppdaterad utgåva av Jamie Goodes "The science of wine" är tillgänglig
Visa bifogad bild 23322