Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Sigdarve

Medlem
Den släpptes i ett begränsat parti december 2018 för 1899. Är nog internetresterna av det som du ser. Jag köpte några då och bolagets hemsida har enligt vad jag sett inte plockat bort dem ännu.
Aha, det förklarar saken. 2002 fanns inte på SB.se igår, men så dök den upp idag. Vilket förvirrade mig. Tydligen en felregistering enlig SB Torsplan.

Ejdern

Medlem
Och då kostade den 1330 har jag läst. Så vad kommer summan 1899 ifrån, som det står att den kostar idag enligt SB.se. Kan man prissätta en vara som inte finns?
Man gjorde en re release på 2002 för några månader sedan och man kunde då köpa de för 1899kr.
plockade på mig en då. så de skulle inte vara så konstigt om de nu har fått ett par till som kommer. Men kolla med leverantöreren så får du nog svar :D

FredrikC

Medlem
Precis fått bekräftat att Cristal 08 kommer höjas vid släpp till 1995/1999:-. Hon sa dock att dompa skulle ligga kvar i pris.
Hon ringde och hörde om Winston och enligt henne såg hon ingen prishöjning nu på den heller.

Last edited:

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Man gjorde en re release på 2002 för några månader sedan och man kunde då köpa de för 1899kr.
plockade på mig en då. så de skulle inte vara så konstigt om de nu har fått ett par till som kommer. Men kolla med leverantöreren så får du nog svar :D
Kollade med Malin på Wardwines, och Nej den går inte att beställa tyvärr. :/

Silex

Medlem
Ser att det finns 118 Winston på PK-huset. Någon som bekräfta att det är 2008? Skall ev. en sväng in till Stockholm den här veckan, och det vore ju ett bra skäl att ta en sväng förbi PK-huset.

Dan

Medlem
Ser att det finns 118 Winston på PK-huset. Någon som bekräfta att det är 2008? Skall ev. en sväng in till Stockholm den här veckan, och det vore ju ett bra skäl att ta en sväng förbi PK-huset.
Det tickar neråt i snabb takt så det måste nästan vara 08..
Ser att Göteborg är den enda metropolen som inte fått in några flaskor ännu, så för egen del gäller att hålla sig uppdaterad och löpa till SB så snart det finns något saldo!

Silex

Medlem
Det tickar neråt i snabb takt så det måste nästan vara 08..
Ser att Göteborg är den enda metropolen som inte fått in några flaskor ännu, så för egen del gäller att hålla sig uppdaterad och löpa till SB så snart det finns något saldo!
Oj då! Från 118 flaskor till 4 flaskor på några timmar för ett vin i den prisklassen! Lär inte vara några kvar på onsdag när jag skall till Stockholm, om inte nya kommer in.

Thirsty

Smygnykterist
Oj då! Från 118 flaskor till 4 flaskor på några timmar för ett vin i den prisklassen! Lär inte vara några kvar på onsdag när jag skall till Stockholm, om inte nya kommer in.
Tror tyvärr inte ens att de 4 som finns kvar enligt saldot finns kvar, fanns i vart fall inte i vinkällaren.

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Det tickar neråt i snabb takt så det måste nästan vara 08...
Utifall att någon har nytta av informationen, kan jag verifiera att det var 08or. Nej, det var inte jag som tog alla flaskor eller ens de sista, utan bara några stycken. :)
En tröstande tanke till de som inte hann: om PK-huset fick dem idag, kanske det finns en hygglig chans att en del flaskor dyker upp i vissa andra butiker imorgon?

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
"Någon" borde skapa en bevakningstjänst för när saldot ändras på bolagets hemsida...
På Wine-Searcher kan man få en graf över hur priserna på ett vin har ändrats de senaste åren. När olika årgångar och specialutföranden levereras ut under kort tid vore det praktiskt att kunna få en graf över hur lagersaldot ändrats per produkt per butik. :)
En annan idé, som praktiseras av de flesta hel- och halvseriösa vinhandlare världen över, är förstås att hålla koll på vilka årgångar man faktiskt har på hyllan, särskilt på viner som kostar >Mach 1. :cool: Men det lär väl Systembolaget börja med ungefär samtidigt som PostNord börjar leverera icke demolerade paket på utlovad dag och tid, till utlovad adress.

Last edited:
Utifall att någon har nytta av informationen, kan jag verifiera att det var 08or. Nej, det var inte jag som tog alla flaskor eller ens de sista, utan bara några stycken. :)
En tröstande tanke till de som inte hann: om PK-huset fick dem idag, kanske det finns en hygglig chans att en del flaskor dyker upp i vissa andra butiker imorgon?

Japp, jag fnulade med telefonen imorse och såg att de hade fem WC-08 på Nova i Lund. Hängde på låset kl 10 och knep dem! Har precis satt upp åtta nya hyllor i vinkällaren och hälften ekade tomt. Det är ju synd på så dyra hyllor (IKEA Ivar)...
PR SWC 2008.jpg

Fredrik L

Medlem
Om man ser att det finns en massa flaskor på ett bolag någonstans så är det ju bara att gå in på sitt lokala System och be dem beställa över några. Så gjorde jag och är numera glad ägare till 3 Pol Roger Sir Winston Churchill 08.

Toppen