Finewinedude
2024 - Låter saker och ting vara osagt
Då fick de in 2 stycken förfrågningar på timmen med samma antal från ossTackar! Provade lägga förfrågan på 4 stycken, får vi se hur det går.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Då fick de in 2 stycken förfrågningar på timmen med samma antal från ossTackar! Provade lägga förfrågan på 4 stycken, får vi se hur det går.
Haha vi får hoppas dom ger efter när vi ”tjatar” såDå fick de in 2 stycken förfrågningar på timmen med samma antal från oss
Nu kom dock flaskorna utan låda, så du vet.
Många prestigechampagner finns i "restaurangversion" i 6-pack utan presentkartong, bl.a. Cristal. De har dock fortfarande den gula plasten i den versionen. Köper man 6 st av den versionen borde de rimligtvis dyka upp i en obruten kartong.Men vaddå ingen ytterlåda alls? För mig gör dem mycket.. Hmm får prova och se.
Typ inga alls, iaf häromveckan.Undrar hur många flaskor Cristal det finns på Ålandsbåten?
https://www.vikingline.se/ombord/taxfree-shopping/cinderella/champagne/118769
Tack jag får hoppas på det!Många prestigechampagner finns i "restaurangversion" i 6-pack utan presentkartong, bl.a. Cristal. De har dock fortfarande den gula plasten i den versionen. Köper man 6 st av den versionen borde de rimligtvis dyka upp i en obruten kartong.
3st* jag kanske råkade prova få hem 6st ocksåDå fick de in 2 stycken förfrågningar på timmen med samma antal från oss
Stamkundsrabatt?Visa bifogad bild 15743
Hämtade ut en låda Dom Perignon 2008 idag. Jag behövde bara betala 1380/flaska istället för listpriset 1424, vilket jag tyckte var trevligt! Någon som kan förklara denna rabatt? Ska hämta ut låda nr 2 imorgon, spännande och se vad jag får betala då. Jag drogs även med i privatimport hajpen av Cristal 2008, får se om det blir någon framgång där.
Shhh! Det är medlemsrabatten för finewines.se-aktiva och den ska inte offentliggöras på det här sättet!Visa bifogad bild 15743
Hämtade ut en låda Dom Perignon 2008 idag. Jag behövde bara betala 1380/flaska istället för listpriset 1424, vilket jag tyckte var trevligt! Någon som kan förklara denna rabatt?
Ooops, vilken tabbe!Shhh! Det är medlemsrabatten för finewines.se-aktiva och den ska inte offentliggöras på det här sättet!
Undrar hur många flaskor Cristal det finns på Ålandsbåten?
https://www.vikingline.se/ombord/taxfree-shopping/cinderella/champagne/118769
Typ inga alls, iaf häromveckan.
"Hej!
För tillfället har vi Dom Perignon 2009, vi jobbar på att få in 2008 men inget klart ännu. Förhoppningsvis får vi in den inom snar framtid.
Cristal 2008 skall vi ha i vårt sortiment men är väldigt svår att få tag i och ännu större efterfrågan, så tyvärr har vi ingen just nu och jag vågar inte säga om och när vi får mera av den.
Så tyvärr lite dåligt med just de sorterna Ni vill ha men lovar höra av oss om vi får in av Cristal 08 och Domppa 08.
Mvh,
Henrik"
De hade tydligen fel i kassasystemet igår och vissa fick betala för mycket (se länk). Kan hända var det också vissa som fick betala för lite, men det säger de naturligtvis inget om i artikeln. Bara att gratulera till "vinsten".Visa bifogad bild 15743
Hämtade ut en låda Dom Perignon 2008 idag. Jag behövde bara betala 1380/flaska istället för listpriset 1424, vilket jag tyckte var trevligt! Någon som kan förklara denna rabatt? Ska hämta ut låda nr 2 imorgon, spännande och se vad jag får betala då. Jag drogs även med i privatimport hajpen av Cristal 2008, får se om det blir någon framgång där.
De hade alltså problem med sitt kassa system?De hade tydligen fel i kassasystemet igår och vissa fick betala för mycket (se länk). Kan hända var det också vissa som fick betala för lite, men det säger de naturligtvis inget om i artikeln. Bara att gratulera till "vinsten".
https://www.dn.se/ekonomi/problem-hos-systembolaget-kunder-kan-ha-betalat-for-mycket/
WC 08 är riktigt bra för min del redan!Någon som har smakat DP 08 hur bra är den ? Hur bra är WC 08 ? Inte sett lika bra poäng på WC 08 som DP och cristal
Jag dubbelkolla mina kvitton nu å ser att jag betalade 457(2kr mindre) för Charles Heidseck och 1529(70kr mindre) för Krug Fan sånna här dagar borde de ha oftare haha.Visa bifogad bild 15743
Jag skall smaka DP 08 på lördag och drack WC över jul i 3 dagar så återkommer med vad jg tyckerNågon som har smakat DP 08 hur bra är den ? Hur bra är WC 08 ? Inte sett lika bra poäng på WC 08 som DP och cristal
Någon som har smakat DP 08 hur bra är den ? Hur bra är WC 08 ? Inte sett lika bra poäng på WC 08 som DP och cristal
Jag har aldrig begript de som tycker sig hitta en massa socker i Dompa. Den åsikten verkar bara finnas bland vissa på det här forumet och inte i övriga vinvärlden. Det är numera ynka 4 g/l enligt SB:S datablad, d.v.s. tydligt under gränsen för Extra Brut, fast det står Brut (max 12 g/l) på etiketten.DP08 är förförisk, insmickrande, som ofta med DP behöver något år för att få sockret att sätta sig.