Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Nu kom dock flaskorna utan låda, så du vet.
Men vaddå ingen ytterlåda alls? För mig gör dem mycket.. Hmm får prova och se.
Många prestigechampagner finns i "restaurangversion" i 6-pack utan presentkartong, bl.a. Cristal. De har dock fortfarande den gula plasten i den versionen. Köper man 6 st av den versionen borde de rimligtvis dyka upp i en obruten kartong.

FredrikC

Medlem
Många prestigechampagner finns i "restaurangversion" i 6-pack utan presentkartong, bl.a. Cristal. De har dock fortfarande den gula plasten i den versionen. Köper man 6 st av den versionen borde de rimligtvis dyka upp i en obruten kartong.
Tack jag får hoppas på det!
Då fick de in 2 stycken förfrågningar på timmen med samma antal från oss ;)
3st* jag kanske råkade prova få hem 6st också :D

Thomas

Medlem
_20190206_230349.JPG

Hämtade ut en låda Dom Perignon 2008 idag. Jag behövde bara betala 1380/flaska istället för listpriset 1424, vilket jag tyckte var trevligt! Någon som kan förklara denna rabatt? Ska hämta ut låda nr 2 imorgon, spännande och se vad jag får betala då. Jag drogs även med i privatimport hajpen av Cristal 2008, får se om det blir någon framgång där.

Thirsty

Smygnykterist
Visa bifogad bild 15743
Hämtade ut en låda Dom Perignon 2008 idag. Jag behövde bara betala 1380/flaska istället för listpriset 1424, vilket jag tyckte var trevligt! Någon som kan förklara denna rabatt? Ska hämta ut låda nr 2 imorgon, spännande och se vad jag får betala då. Jag drogs även med i privatimport hajpen av Cristal 2008, får se om det blir någon framgång där.
Stamkundsrabatt? :D

Champagne99

Medlem
Undrar hur många flaskor Cristal det finns på Ålandsbåten?

https://www.vikingline.se/ombord/taxfree-shopping/cinderella/champagne/118769

Typ inga alls, iaf häromveckan.

Jag mailade shoppinghosten på Viking Line Rosella för en vecka sedan om Cristal 08 och Dom Perignon 08 och fick detta svar:

"Hej!

För tillfället har vi Dom Perignon 2009, vi jobbar på att få in 2008 men inget klart ännu. Förhoppningsvis får vi in den inom snar framtid.

Cristal 2008 skall vi ha i vårt sortiment men är väldigt svår att få tag i och ännu större efterfrågan, så tyvärr har vi ingen just nu och jag vågar inte säga om och när vi får mera av den.

Så tyvärr lite dåligt med just de sorterna Ni vill ha men lovar höra av oss om vi får in av Cristal 08 och Domppa 08.

Mvh,

Henrik"

Silex

Medlem
Visa bifogad bild 15743
De hade tydligen fel i kassasystemet igår och vissa fick betala för mycket (se länk). Kan hända var det också vissa som fick betala för lite, men det säger de naturligtvis inget om i artikeln. Bara att gratulera till "vinsten".
https://www.dn.se/ekonomi/problem-hos-systembolaget-kunder-kan-ha-betalat-for-mycket/

Sigdarve

Medlem
8 DP på webblagret just nu. Fast nu är det väl ingen sport att få tag på den skumpan.

Attachments

• Skärmavbild 2019-02-07 kl. 09.27.52.png
    Skärmavbild 2019-02-07 kl. 09.27.52.png
    70,3 KB · Visningar: 138
Last edited:

FredrikC

Medlem
Visa bifogad bild 15743
Jag dubbelkolla mina kvitton nu å ser att jag betalade 457(2kr mindre) för Charles Heidseck och 1529(70kr mindre) för Krug :D Fan sånna här dagar borde de ha oftare haha.

Någon som har smakat DP 08 hur bra är den ? Hur bra är WC 08 ? Inte sett lika bra poäng på WC 08 som DP och cristal

Drack DP08 över två dagar (och tidigare provat ett par flaskor WC08 som jämförelse). DP08 är förförisk, insmickrande, som ofta med DP behöver något år för att få sockret att sätta sig. Klart en av de bättre DPs och inte så lite lik 85an när den var ung. Om man gillar DP stilen (och vi alla kommer väl ihåg @vintomas magiska 90a) så är det köp för källaren (iallafall min)

Vad gäller WC, köp det du kan. Även om det känns dyrt idag så kommer det inte kännas dyrt om 10 år.

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
DP08 är förförisk, insmickrande, som ofta med DP behöver något år för att få sockret att sätta sig.
Jag har aldrig begript de som tycker sig hitta en massa socker i Dompa. Den åsikten verkar bara finnas bland vissa på det här forumet och inte i övriga vinvärlden. :) Det är numera ynka 4 g/l enligt SB:S datablad, d.v.s. tydligt under gränsen för Extra Brut, fast det står Brut (max 12 g/l) på etiketten.
Däremot brukar ung Dompa behöva tid för att utveckla mer av de karaktäristiska rostade tonerna.

Toppen