Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Thomas

Medlem
Visa bifogad bild 15743
Hämtade ut en låda Dom Perignon 2008 idag. Jag behövde bara betala 1380/flaska istället för listpriset 1424, vilket jag tyckte var trevligt! Någon som kan förklara denna rabatt? Ska hämta ut låda nr 2 imorgon, spännande och se vad jag får betala då. Jag drogs även med i privatimport hajpen av Cristal 2008, får se om det blir någon framgång där.
_20190207_134752.JPG

Då var det slut på rabatten på bolaget. Kul så länge det varade!

Jag har aldrig begript de som tycker sig hitta en massa socker i Dompa. Den åsikten verkar bara finnas bland vissa på det här forumet och inte i övriga vinvärlden. :) Det är numera ynka 4 g/l enligt SB:S datablad, d.v.s. tydligt under gränsen för Extra Brut, fast det står Brut (max 12 g/l) på etiketten.
Däremot brukar ung Dompa behöva tid för att utveckla mer av de karaktäristiska rostade tonerna.
Socker, sötma eller vad vi vill kalla det. Vet att Dompa över åren minskat dosagen. Nu drack jag den tillsamman med en Leclapart 07 L'Amateur så det lär ha påverkat smakupplevelsen men unga DP behöver tid för att sätta sig.

Hävdar för övrigt fortsatt att din DP90 var en av de bättre 90or jag druckit

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Beställde de 2 stycken DP från Webbsaldot som fanns kvar (nu ser jag åter i lager 8/2). Får se vilken butelj det :)

FredrikC

Medlem
Fick svar nu att produkten kommer lanseras 6/3 och därför kan dom inte hjälpa mig, attans!

Samma här! :(
"Leverantören Vinunic AB har meddelat oss att denna produkt kommer att lanseras på systembolaget den 6 mars."

De kan därför inte hjälpa till med denna förfrågan. För mer information vänligen kontakta leverantören direkt.

Ragnaie

Medlem
Leveransen av PR SWC är återigen framflyttad, denna gång till den 1/3 enligt kundtjänst. Som plåster på såren kom det precis in 180 DP i webblagret!

• Like
Reactions: Dan

Elvis

Medlem
Det dök upp 13 flaskor Winston Churchill 2008 på Systembolaget Sveavägen idag. Satte mig i bilen och åkte dit och fick tag på de sista tre.

Finewinedude

Leveransen av PR SWC är återigen framflyttad, denna gång till den 1/3 enligt kundtjänst. Som plåster på såren kom det precis in 180 DP i webblagret!
Väntar svar på om detta är Legacy Edition från Systemest kundtjänst. Hon satt i kö till varudepån!

Finewinedude

Det dök upp 13 flaskor Winston Churchill 2008 på Systembolaget Sveavägen idag. Satte mig i bilen och åkte dit och fick tag på de sista tre.
Lyxigt. Man inser ganska snabbt att 2 i källaren räcker inte. Speciellt när man druckit upp den 3.e redan :oops:

Toppen