Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Wintermute

Medlem
Det dök upp 13 flaskor Winston Churchill 2008 på Systembolaget Sveavägen idag. Satte mig i bilen och åkte dit och fick tag på de sista tre.
Är det Systembolaget eller Ward Wines som bestämmer att det är där de skall dyka upp? Det känns lite godtyckligt. Men snart blir det nog min tur att få handla...

Kostjan

Mot bättre vetande
Depån kunde inte se om det var Legacy eftersom lådorna är densamma som vanliga etiketten. Så hennes råd var "beställ alla 173 och lämna tillbaka om det inte är rätt" :D
Men är det tänkt att dricka och inte sälja så är ju etiketten bara av symboliskt värde!
Visst en flaska är väl lite skoj, men sen struntar man ju i det!
För dom är väl tänkta att dricka?

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Men är det tänkt att dricka och inte sälja så är ju etiketten bara av symboliskt värde!
Visst en flaska är väl lite skoj, men sen struntar man ju i det!
För dom är väl tänkta att dricka?
För att vara helt ärlig så, JA.. dem är till för att drickas.
Jag har lovat en polare som bor i ett annat land (där alkohol är dyrt), att till sommaren försökt få tag i en Legacy Edition åt honom. För när jag var i Spanien och plockade upp en flaska så hoppade jag att köpa en åt honom också.

IsKr

Medlem
För att vara helt ärlig så, JA.. dem är till för att drickas.
Jag har lovat en polare som bor i ett annat land (där alkohol är dyrt), att till sommaren försökt få tag i en Legacy Edition åt honom. För när jag var i Spanien och plockade upp en flaska så hoppade jag att köpa en åt honom också.

Utgår ifrån att det landet du pratar om är Norge? Fast findricka är ju bara marginellt dyrare.

Kolsyra

Kolsyra
Danskarna köper nästan alla 2008 or i Skåne. Nån dansk hade tagit 60 flaksor. Kanske inte så konstigt då dom säljer dom för 4000 danska på restaurang.

lukastollig

Pudelfantast
Det dök upp 13 flaskor Winston Churchill 2008 på Systembolaget Sveavägen idag. Satte mig i bilen och åkte dit och fick tag på de sista tre.

Jävligt märkligt. Jag ringde SB fredag morgon och då fanns inga flaskor någonstans. Arg som ett bi mailade jag Ward wines och de förnekade att det alls skulle komma några flaskor före 1/3. Outgrundliga äro systemets och importörernas vägar...

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Är det någon som hämtat ut DP och fått Legacy Edition i senaste uthämtningen?
Har två flaskor som skall plockas upp imorgon. Håller mina tummar.

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jävligt märkligt. Jag ringde SB fredag morgon och då fanns inga flaskor någonstans. Arg som ett bi mailade jag Ward wines och de förnekade att det alls skulle komma några flaskor före 1/3. Outgrundliga äro systemets och importörernas vägar...

Jag fick tag i Cristal 2008 förra veckan. Så ibland verkar dem inte ha någon koll på datumen.

Toppen