Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Jag har testat den som släpptes i sin förra batch, deg aug -16. Bra champagne i mitt tycke, absolut bra om man inkluderar att den går på typ 400 kronor. En del begynnande mognadstoner av nötigare slag men samtidigt en friskhet och fräschör. Jag kanske skulle önskat lite fylligare munkänsla och längre eftersmak om man fick vrida upp något reglage. I mitt tycke bättre än storhus-cuveé nv till samma peng. Samma importör säljer en Beaufort 08 som jag håller något högre (har druckit den några gånger sedan release och den har just det som jag efterfrågar ovan).
Jag känner importörerna så därför är de lite överrepresenterade bland mina testade champagner.
Jag hoppas inte du/ni misstänker jävsituation osv. Jag själv har inga ekonomiska intressen i frågan. Ta gärna bort detta omdöme i så fall.

Tack för svaret. Uppskattar att du tar dig tid och skriver ett längre inlägg. Benoit Beaufort Prestige har jag ett helt gäng med här hemma, eftersom du håller den högre så passar jag på detta köp. :)

tobbe81

Medlem
Någon som vet om Winston 08 Magnum kommer till Systembolaget?:)

Jag förstår att du är lika frustrerad som alla andra inklusive mig själv, vi hinner inte få hem flaskor förrän de tar slut. MKT på grund av att ett fåtal privatpersoner köper allt de kommer över och det har vi svårt att förhindra.
Nästa gång den kommer in i lager är 1/3, sen kommer en omgång till mitten på mars oklart ännu exakt vilken dag. Men vi har mer på vår allokering så det kommer komma hem mer under våren, men vi får inte allting på en gång och då tar det slut så fort de kommer in.
När det gäller magnumflaskorna så kommer jag tyvärr inte kunna godkänna några privatimporter, det är så får vi får hit så de måste vi behålla till våra egna aktiviteter och restaurang-kunder.
Jag hoppas att du kommer ha möjlighet att köpa några 08’or under våren, när de kommer in i lager igen.
Vänliga hälsningar,
Malin Keyser

Sigdarve

Medlem
Någon som vet om Cristal kommer att släppas i omgångar som DP och PR SWC? Eller kommer alla 1200 vara tillgängliga den 6/3? Har inte fattat det där riktigt.

MartinE

Medlem
Hörde idag att Cristal tyvärr kommer utan sin låda i släppet nästa vecka :/. 95% säkerhet på svaret.
Vad skumt att man får in 1200 flaskor som inte har låda?
Det brukar vara så med Cristal på SB. I första omgången släpps de med låda och därefter kommer de utan. För min del har lådan endast en funktion: att säkerställa att jag får hem flaskorna utan att cellofanet går sönder! Men bortsett från det slipper jag gärna lådan...

Jona A

Medlem
Jag förstår att du är lika frustrerad som alla andra inklusive mig själv, vi hinner inte få hem flaskor förrän de tar slut. MKT på grund av att ett fåtal privatpersoner köper allt de kommer över och det har vi svårt att förhindra.
Nästa gång den kommer in i lager är 1/3, sen kommer en omgång till mitten på mars oklart ännu exakt vilken dag. Men vi har mer på vår allokering så det kommer komma hem mer under våren, men vi får inte allting på en gång och då tar det slut så fort de kommer in.
När det gäller magnumflaskorna så kommer jag tyvärr inte kunna godkänna några privatimporter, det är så får vi får hit så de måste vi behålla till våra egna aktiviteter och restaurang-kunder.
Jag hoppas att du kommer ha möjlighet att köpa några 08’or under våren, när de kommer in i lager igen.
Vänliga hälsningar,
Malin Keyser
Okej tusen tack för informationen.
Får hoppas att man hinner köpa någon framöver :)

Vänliga hälsningar,
Malin Keyser
Jävla privatpersoner :)

Borjes_bubblor

Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
20190227_115238.jpg

Toppen