Jona A
Medlem
Okej Själv vill jag ha drickan inte etiketten som tur ärNu finns DP -08 på var och varannat bolag, de som har DP i standardsortimentet d.v.s. Tror mest att den stora "hypen" gällde Legacy Edition.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Okej Själv vill jag ha drickan inte etiketten som tur ärNu finns DP -08 på var och varannat bolag, de som har DP i standardsortimentet d.v.s. Tror mest att den stora "hypen" gällde Legacy Edition.
Okej Själv vill jag ha drickan inte etiketten som tur är
Nej nej samma härPrecis. Men menade bara att hypen var att få Legacy Edition. DP görs i så pass stor skala att det inte ska vara några problem att få tag i några flaskor. Inget illa menat
Nej nej samma här
Fast nu väntar jag ivrigt på bollinger grande annee 2008 ska släppas
Men lite lullull skadar väl inte. Har noll koll egentligen. Men nog blev jag lite besviken, då jag köpte min första DP för några veckor sedan, efter att ha läst om LE här på forumet och inte fick en sån. Men jag är lite stolt över att jag har en PR SWC 2008. Känns mäktigt ;-)Okej Själv vill jag ha drickan inte etiketten som tur är
Men lite lullull skadar väl inte. Har noll koll egentligen. Men nog blev jag lite besviken, då jag köpte min första DP för några veckor sedan, efter att ha läst om LE här på forumet och inte fick en sån. Men jag är lite stolt över att jag har en PR SWC 2008. Känns mäktigt ;-)
En flarra Cristal den 6/3 skulle sitta fint också. Sen är jag nöjd. Ett tag...
Riktigt nöjd med starten på min nya hobby.
Hade jag vetat att jag gillar vinet så hade jag köpt flera. Men nu vet jag inte det eftersom jag inte druckit finskumpa tidigare. Som jag nämnt tidigare så har jag blivit lite nojjig för att skumpan ska vara för brödig. Råkade ut för en sån för 10 år sedan, Billecart-Salmon, som satt sina spår. Nästan bara druckit BdB Ch. sedan dess. Och de är väl oftast inte så brödiga om jag fattat rätt.En flarra Cristal den 6/3 skulle sitta fint också. Sen är jag nöjd. Ett tag...
Riktigt nöjd med starten på min nya hobby.
tänker som dig vetej när man ska öppna flaskan. Men beställ någon till om det finns på bolaget och testa. Inget att förlora om man redan har några och köper tex någon till för att dricka nuHar samlat ihop ett par DP, SWC och Cristal (alla 08or) som jag tänker följa med åldrandet. Frågan är bara när man ska öppna första, känns lite för tidigt just nu..
Jag vet att det är svårt att lita på en person på ett forum.. Men om du skulle finna fler än 1 Cristal till priset 150-195 EUR, så skulle jag kunna klippa en flaska då jag kommer vara nere i Stockholm den 26-28 Feb och kunna hämta upp den (Bor i Umeå i vanliga fall).Båt på söndag igen, hoppas kunna köpa med mig någon Cristal till Stockholm Återkommer med lagersaldo!
Telefonen ringer idag vid 14.00 och till min förvåning så är det min kontakt på lokala bolaget.
Han säger att han lyckats få tag i 2 flaskor från deras leverantör som kommer med flaskorna,och undrar om jag vill ha dem... vad säger man
Visa bifogad bild 15825
Haha ja man trodde inte det var sant..Man tackar vänligt och bestämt nej!?
Skämt åsido, kul att du äntligen fick tag i LE.
Jag vet att det är svårt att lita på en person på ett forum.. Men om du skulle finna fler än 1 Cristal till priset 150-195 EUR, så skulle jag kunna klippa en flaska då jag kommer vara nere i Stockholm den 26-28 Feb och kunna hämta upp den (Bor i Umeå i vanliga fall).
Eftersom bolaget säljer 2002 nu för nästan 3 laxar så måste jag fråga vad de kostar på båten?Hade gärna hjälp till men kan säga att det var helt tomt på hyllorna, 2002 i mängder men inte en simpel 2008:a
Som konstant pendlare med båt mellan Stockholm -> Åbo/Helsingfors så fortsätter jag hålla ögonen öppna, kanske redan i veckan och då har jag dig i åtanke för fin leverans under din Stockholms-trip
Uppskattas verkligen! Jag tar absolut en flaska på direkten. Jag måste också få fråga vad 2002.an gick på?Hade gärna hjälp till men kan säga att det var helt tomt på hyllorna, 2002 i mängder men inte en simpel 2008:a
Som konstant pendlare med båt mellan Stockholm -> Åbo/Helsingfors så fortsätter jag hålla ögonen öppna, kanske redan i veckan och då har jag dig i åtanke för fin leverans under din Stockholms-trip
Jag har testat den som släpptes i sin förra batch, deg aug -16. Bra champagne i mitt tycke, absolut bra om man inkluderar att den går på typ 400 kronor. En del begynnande mognadstoner av nötigare slag men samtidigt en friskhet och fräschör. Jag kanske skulle önskat lite fylligare munkänsla och längre eftersmak om man fick vrida upp något reglage. I mitt tycke bättre än storhus-cuveé nv till samma peng. Samma importör säljer en Beaufort 08 som jag håller något högre (har druckit den några gånger sedan release och den har just det som jag efterfrågar ovan).Någon som har druckit Chaumont Cuvée Spéciale 2008 och kan rekommendera den?