Menar du då från Piemonte, på druvan Nebbiolo eller helt allmänt kring 250:-?Finns det något liknande vin i den prisklassen, som är mer drickfärdigt idag?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Menar du då från Piemonte, på druvan Nebbiolo eller helt allmänt kring 250:-?Finns det något liknande vin i den prisklassen, som är mer drickfärdigt idag?
Menar du då från Piemonte, på druvan Nebbiolo /QUOTE]
Nåt sånt ja.
3.5 papp per flaska. Låter ju sjukt dyrt. Eller menar du 350?
Bra köp! Jag missade dessa på webbsläppet då de flyttades från gången innan. Lyckades dock få en Hominis på köplats. Jag ligger på ett antal 2014 av dessa och är jäkligt sugen på att testa men måste nog hålla mig ett par år till?Visa bifogad bild 15706
Från webblanseringen den 24/1 blev det några flaskor från Château de Saint-Cosme i Gigondas, 2016 Le Poste och 2016 Hominis Fides. Inte provat dessa tidigare, så bra årgång gjorde att jag nu vill prova dem. Eller nu och nu....snarare blir det väl om 7-8 år.
Visa bifogad bild 15706
Från webblanseringen den 24/1 blev det några flaskor från Château de Saint-Cosme i Gigondas, 2016 Le Poste och 2016 Hominis Fides. Inte provat dessa tidigare, så bra årgång gjorde att jag nu vill prova dem. Eller nu och nu....snarare blir det väl om 7-8 år.
Jag kan bara instämma! Jag har en hyfsad vertikal på Hominis och brukar köpa några varje år! I år köpte jag några Le Poste också! Som sagt, bra årgång!Bra köp! Jag missade dessa på webbsläppet då de flyttades från gången innan. Lyckades dock få en Hominis på köplats. Jag ligger på ett antal 2014 av dessa och är jäkligt sugen på att testa men måste nog hålla mig ett par år till?
Jag har haft mycket glädje av Barolo Albe från G D Vajra, 239 kr. Fördelen med det är att det finns i standardsortimentet. Priset är inte särskilt saftigt och tillgången i stort sett garanterad. Fint rödfrukts-saftigt och tanninrikt i sin ungdom och med lite ålder mer varmt bigarå- och fikonsaftigt och med inslag av viol. I någon enstaka lite sämre årgång (tror det var 2011) har jag dock upplevt lite störande toner av varm plast och blandsaft. Nuvarande årgång 2014 har jag inte testat.Finns det något liknande vin i den prisklassen, som är mer drickfärdigt idag?
fick också hem Valette. Vad tror du om möjliga drickfönster?Domaine Valette-lådan från Vin & Natur, Domaine Rolet Arbois Chardonnay 2015, Frantz Chagnoleau Mâcon Villages Clos Saint-Pancras 2017 och Saint Véran La Roche 2017.
Nu, imorgon och på onsdag...fick också hem Valette. Vad tror du om möjliga drickfönster?
Domaine Valette-lådan från Vin & Natur,
fick också hem Valette
@Trydebull Macon-Chaintré Vielles Vignes, Mesdemoizelles heter normalt Pouilly-Vinzelles och slutligen Pouilly-Fuissé Tradition.
Nej, tror Vin & Natur är lite av inställningen "den som vet, vet" och tänker att eventuella frågor om det kan man ställa till dem i sociala medier. Men jag håller med dig att de, och många andra som säljer "lådor" som bara närmare beskrivs på typ instagram, kunde vara lite mer kundvänliga i den information som ges på bolagets hemsida.Tack!
Det känns inte som att det borde vara en helt övermäktig uppgift för leverantören att få med det i beskrivningen till SB...
Vartifrån fick du tag i Cristal?Dagens köp:
Tre Louis Roederer Cristal 2008.
En Cristian Senez Millésime 2000.
En Cristian Senez Millésime Grande Réserve 2005.
Visa bifogad bild 15738
Vartifrån fick du tag i Cristal?
Enda sättet är att prova, smaken är olika, vissa gillar unga viner, andra mer mogna. Håller även med att vissa barbaresco / barolo kan komma in i en liten mellanfas.
Just denna tycker jag är fantastisk god nu (har inte köpt 2015 än, men 2014 har jag som vardags-barbaresco). Just denna (avser då 2014) tycker jag skall drickas nu, tveksam om den blir så mycket bättre.
Finns det något liknande vin i den prisklassen, som är mer drickfärdigt idag?