Kaminen_Magnus
Medlem
Ok,fel av mig. Tog förgivet att det var det pga namnet. Och att jag inte såg det i somras när jag var där2013 existerade inte The Winery Hotel så det är nog något annat vin som fått nytt namn och ny etikett.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ok,fel av mig. Tog förgivet att det var det pga namnet. Och att jag inte såg det i somras när jag var där2013 existerade inte The Winery Hotel så det är nog något annat vin som fått nytt namn och ny etikett.
-Kan väl fortfarande vara deras eget blend även om druvmaterialet är från 2013?Ok,fel av mig. Tog förgivet att det var det pga namnet. Och att jag inte såg det i somras när jag var där
Det kan det, men då är det svårt att påstå att det är gjort på The Winery Hotel, särskilt med tanke på att de vill ha en mer kvalitetsbetonad profil än Nordic Sea Winery.-Kan väl fortfarande vara deras eget blend även om druvmaterialet är från 2013?
Är du säker? Högberga gör fortfarande vin, men såvitt jag kan förstå så är det helt andra personer som gör vinet där och druvorna till de årgångar jag känner till kommer inte från Terreno utan Enrico Corsi (Azienda La Cura) och Martinelli (Le Macine).De som gör vinet för Winery höll hus på Högberga gård på Lidingö förut.
Är du säker? Högberga gör fortfarande vin, men såvitt jag kan förstå så är det helt andra personer som gör vinet där och druvorna till de årgångar jag känner till kommer inte från Terreno utan Enrico Corsi (Azienda La Cura) och Martinelli (Le Macine).
På The Winery Hotel så är det familjen Ruhne som är huvudansvariga. Både Högberga Gård och The Winery Hotel har dock anlitat Luca Rettondini som konsult.
http://www.vinfabrik.se/category/vara-viner/
-Finns bageriet kvar och gör de i så fall fortfarande sjukt god högbergalimpa? ...Denna barndoms ljuva limpa...Jobbar bredvid och har varit där på provning och genomgång.
Princesskonditoriet verkar ha tagit över och de har tydligen gjort/gör om det till konditori.-Finns bageriet kvar och gör de i så fall fortfarande sjukt god högbergalimpa? ...Denna barndoms ljuva limpa...
Då slapp jag ju göra nostalgitripp över bron i vart fall... Skulle vara tunnbrödsrulle med pressad potatis på Presto då...Princesskonditoriet verkar ha tagit över och de har tydligen gjort/gör om det till konditori.
Princesskonditoriet verkar ha tagit över och de har tydligen gjort/gör om det till konditori.
Sedärja, jag växte upp i Skärsätra, millésime 77. -Jäkligt god limpa iafMenade att jag jobbar bredvid Winery
Men växte upp på Lidingö. Dock var jag, såvitt jag kan minnas, inte ute och åt deras limpa. Känns helt klart som en miss :/ Presto finns kvar dock.
Sedärja, jag växte upp i Skärsätra, millésime 77. -Jäkligt god limpa iaf
Då finns det ju viss risk att vi stött på varandra nån gång1978 här, och Högsätra och Sticklinge.
Min spontana tanke var att kanske deras "Winery hotel 2013" egentligen var "Högberga 2013" ?hmm, jag undrar om de kickat ut Högberga-killarna från att göra vin.
Då finns det ju viss risk att vi stött på varandra nån gång
-Jag gick högstadiet på Högsätra och hängde på Skärsätagården och Kulan
Min spontana tanke var att kanske deras "Winery hotel 2013" egentligen var "Högberga 2013" ?
Apropå Carl Butler:Satt och blev grymt sugen på en 70-talsklassiker och den gick ju snabbt att sno ihop. Värmde gott i kylan...Visa bifogad bild 9112